Cool pont

Cool pontok:

Az Alien játék során ez az egyik leggyorsabban változó érték. Azt hivatott mutatni, hogy a karakter mennyire van kipihenve, mennyire eltökélt. Minél magasabb az érték annál biztosabb, hogy elég magabiztos ahhoz, hogy ne tudják kizökkenteni, és akár a megoldhatatlan feladatot is, megtudja oldani. Lelki állapot mutató és adrenalin pumpa is egyben.

Felhasználás: A cool pontokat három féle képen lehet felhasználni.

Egyrészt a játékos egy dobás után dönthet úgy, hogy elkölt egy cool pontot és így az adott dobásához, hozzáadhat +3-at. Egyszerre legfeljebb 2 cool költhető el egy adott cselekedetre! Az így elköltött pontokat a mesélő adja vissza a játék alatt, komolyabb tettek végrehajtásáért (pl. túlélni egy találkozást egy királynővel), pihenésért, vagy sikeres terv végrehajtásáért általában 1-2 cool pont jöhet így vissza, de ha komolyabb fejezet záródik le és átvezetődik a következő történetbe, akkor akár az összes elköltött visszajöhet. Egyébként játék ülésenként töltődik fel.
Másrészt amennyiben a karakter negatív módosítókkal rendelkezik, akár félelemből, fáradtságból, vagy sérülésből kifolyólag akkor 1 cool pont elköltésével 1 körre, de különleges esetekben akár egy egész jelenetre semlegesíteni lehet a negatív módosítót.
Harmadszor 1 cool pont elköltésével ki lehet védeni egy totális balszerencsét, ami a szerencse kockán az 1-6-ot jelenti. Csak ezt lehet így kivédeni, a szimpla 1-es utáni negatív dobást nem lehet ezzel befolyásolni!

Cool pontok száma karakteralkotásnál: Minden karakter annyi cool ponttal kezdi a történetet amennyi a hidegvér tulajdonság értéke + 1.

Cool pontok száma – Hidegvér+1.
(Civileknek +2)
(Mentátoknak +3)


Csapat Cool:

A csapat cool olyan különleges bónusz, amit a mesélő ajándékozhat egy kivételesen jól együttműködő teljesen összeszokott csapatként működő társaságnak. Lehet egyszerű tengerészgyalogos szakasztól a betörő bandán át egy tudományos teamig akármilyen csapat. Mindenképpen együtt kell tudniuk a dolgozni, figyelve arra, hogy nem hagyják hátra egymást és mindenki tudja és teszi is a dolgát. (Például amikor Gorman hadnagy visszamegy Vasquezért a szellőzőben, aminek nem volt túl sok értelme, de jellemzi a csapat összetartását) Amennyiben ez megvalósul, akkor a mesélő a játék végén adhat 1 csapat cool-t amit a következő játékok alatt bármikor felhasználhatnak a játékosok és egy karakter dobására +5-öt tudnak így adni! Amennyiben a csapat annyira jó hogy már 2-ő vagy több csapat cooljuk van, mint a rendes coolnál megkaphatják a felét bónuszba, minden közösen végrehajtott akcióra (mesélőre van bízva). Több csapat cool esetében is csak legfeljebb 2-őt lehet egy cselekvésbe tenni. Viszont, ha a mesélő úgy ítéli meg, hogy a játékosok nem dolgoznak együtt, mindegyik az önös kis érdekét nézi, (persze fontos a túlélés, de nem lökjük a társunk az arctámadó elé) ilyenkor csapat cool megvonással sújthatja a társaságot.
Persze ugyanúgy jöhet valaki a csapatban beépített emberként, de a mesélő figyelembe veheti, hogy az ő cselekedetei nem sújtják az egész osztagot.