Karaktergenerálás

Az Alien szerepjátékban 6 különböző karaktertípus van, Túlélő, Civil, Kutató, Mentát, Szintetikus és Társasági. Ezek a karaktertípusok hívatottak megszemélyesíteni és bemutatni az alien sokszínű és kegyetlen világát. Mind a hat típus rendelkezik önálló előnyökkel és hátrányokkal. Van, amiben az egyik, és van, amiben pedig a másik jobb. Ezeket lehet egyben hivatásnak is tekinteni, de leginkább arra hivatott, hogy megmutassa, hogy a karakter milyen csoporthoz, tág értelembe vett osztályhoz tartozik.

A Tengerészgyalogosok az ismert rendszerek legjobb katonái. Ők az elit, a legjobbak legjobbjai ezért minden tagjuk alpaból kap: 2 pontnyi bármilyen választott fegyver képzettséget, 1 pontnyi túlélést, 1 pontnyi atlétikát (ennyivel olcsóbban tudnak adott képzettséget venni) ami független a karaktertípustól és még 1 pontot, amit bármire tehet kivéve fejlesztett képzettség (elsősegély, hekkelés, biztonságtechnika, éberség, irányítás stb.).


5Túlélő karaktertípus:

Leggyakrabban a tengerészgyalogos közkatonák és érett veterán őrmesterek, céges zsoldosok és űrkalózok, hírhedt bűnözök és gyilkosok tartoznak a Survivorok közé. Életük általában rövid és nagyon intenzív, gyakran vannak sötét foltok az életükben vagy olyan jellemvonások, amik állandó harcok között töltött mindennapjaik okán alakultak ki és nem épp kellemesek.

Tulajdonság pontok: 18

Háttér pontok: 8

Képzettség pontok: 25+(ügyesség+intelligencia+hidegvér)

Alapból lehet 1db 5-ös képzettsége (ami vagy Harci, vagy Fizikai) és bármennyi 4-es képzettsége (ami vagy Harci, vagy Fizikai). 


6Civil karaktertípus:

A mindennapok hősei! A teljesen egyszerű szereplői az Alien világának, tanárok, kolónialakók, rakodó munkások, egyszerű gépészek, teherpilóták, biztonsági őrök, nyomozók, szerelők, kártyások, hétköznapi utazók, szakértők stb. Easy-kel van tele a világ, ők azok, akik mindenhol megtalálhatóak. Életükben kevesebb az izgalom és a stressz, mint a Surviveroknak ezért nincsenek is annyira hozzászokva a kemény kihívásokhoz és több idejük is van tanulni. Azonban vannak, akik erre ráhazudtolnak!

Tulajdonság pontok: 16

Háttér pontok: 4

Specialitás: Alapból 2 cool ponttal kezd

(Cool pontjai: Hidegvér+2)

Képzettség pontok: 30+(ügyesség+intelligencia+hidegvér)

Nem lehet alapból 5-ös képzettsége, bármennyi 4-se lehet


Octavio_PazKutató karaktertípus:

Akár csak az Easy-k, nekik sem kenyerük a lövöldözés és az őrült ámokfutással teli élet. Azonban ennek a típusnak a tagjai mind nagy tudású szakemberek, akiket mindenképpen megbecsül a környezetük, legyenek bár céges alkalmazásban vagy dolgozzanak a hadsereg fegyver fejlesztési részlegén. Többnyire tudósok, hackerek, mérnökök, bírók és néhány komolyabb jogi szaktekintély, elektronikai műszerészek, kémikusok, filozófusok, sebészek és tervező mérnökök, android fejlesztők stb.

Tulajdonság pontok: 14

Háttér pontok: 4

Specialitás: A tulajdonság pontjainak elosztása után automatikusan kap +1-et az iq-ra

(Kutató Intelligencia max: 6)

Képzettség pontok: 35+intelligencia x4

Alapból egy 5-ös képzettsége lehet (Tudományos vagy Technikai), bármennyi 4-se (kivéve Harci és Fizikai)


2Társasági karaktertípus:

A társaság emberei. Mindenki, akinek komolyabb kapcsolata volt vagy van, egy nagyobb mamut vállalattal legyen az a Weyland, a Hyperdine vagy bármelyik másik. Azonban ez nem feltétlen és kizárólagos, az is a Company típusba tartozik, aki szakmája révén áll kapcsolatban a pénzeket uraló cégek világával. Általában jó háttérrel és rengeteg kapcsolattal rendelkeznek az ilyen személyek, ami mögött mindenkit megnyerő mosoly és rengeteg kenőpénz szokott lenni. Azonban ebbe a típusba tartoznak a kimondottan cégek alkalmazásában lévő komolyabb feladatokat is ellátó személyek úgymint: vállalati testőrök, auditorok, dokk parancsnokok, céges igazgatók, vállalati pilóták, vállalti zsoldosok, bérgyilkosok, titkárnők, egyszerű irodai alkalmazottak, színészek, brókerek stb.

Tulajdonság pontok: 16

Háttér pontok: 6

Specialitás: A tulajdonság pontjainak elosztása után automatikusan kap +1-et az Hidegvérére

(Company Hidegvér max: 5)

Ingyen +2 pontnyi háttér előnyt kap

(amit a 6-on felül elkölthet)

Képzettség pontok: 25+hidegvér x3

Alapból nem lehet 5-ös képzettsége, akárhány 4-es képzettsége lehet


3Szintetikus karaktertípus:

A legutóbbi években a szintetikusok száma ugrásszerűen megnőtt, egyre többet használják őket a társadalom minden területén, bár a különböző konvenciók és szerződések tiltják a fegyverrel rendelkező vagy harci képességekkel rendelkező androidok használatát, a USCMC és más nagyobb társaságok állítólag már kísérleteznek velük. Jelenleg a mesterséges személyeket, főleg nem harci szerepben alkalmazzák, hanem mint pilóta, doktor és tudományos tanácsadóként. A USCMC-nél az androidok az egységek tulajdona, őket szokták a parancsnokok a kockázatos feladatok végrehajtására küldeni, igaz hogy a költségeik magasak, de egy parancsnok sem szokott habozni, ha arra döntésre kerül sor, hogy kit áldozzanak fel, számukra a szintetikusok tárgyak, bár néha valódi emberként, bajtársként kezelik őket, de mint mesterséges személyek nélkülözhetőek és lecserélhetőek.

Tulajdonság pontok: 18

Háttér pontok: 4

Specialitás: A tulajdonság pontjai az embertől eltérően 7-ig mehetnek.

A játék kezdetén 1 Cool pontal indul.

Csak a Háttér előny-hátrányból választhat.

A karakteralkotásnál 1-1-ben vásárolhatnak képzettségeket.

Képzettség pontok: 25

A típusától függően meghatározott képzettségből választhat és elérheti a 6-os képzettség szintet is. 


4Mentát karaktertípus:

A mentátok egy mutáns faja az emberiségnek, amit sok ezer sikertelen tudományos kísérlet, a meghosszabbodott Einstein űri utazások hoztak létre. Néhány éve terjedt el a pletyka, hogy néhány ember a több milliárdnyiból alkalmasak arra, hogy különleges képesség birtokosaiként akaratának erejével befolyást szerezzen mások érzései és gondolatai felett, vagy épp akár pusztítani is tudjon.

Tulajdonság pontok: 16

Háttér pontok: 4

Specialitás: Pszichonika képzettséget alapból megkapják 1-en, amit viszont alapból nem fejleszthet 2-es fölé.

Alapból 2 pontnyi hátránnyal kezd, amiért nem kap előnyt.

Alapból 3 cool ponttal kezd.

(Cool pontjai: Hidegvér+3)

Képzettség pontok: 20+intelligencia+hidegvér x2

Alapból nem lehet 5-ös képzettsége, akárhány 4-es képzettsége lehet


 

Gyors karakteralkotás:

Amennyiben túl gyors és nagy a halálozási arány egy kalandon belül, vagy csak szeretne a csapat azonnal a történetre térni, érdemes használni az alábbi táblázatot ami segít, hogy hamarabb elkészüljenek a karakterek!

Gyors karakteralkotás táblázat

Túlélő

Civil

Társasági

Kutató

Tulajdonság

18

16

16

14

5 képzettség

-

-

-

1db (Tud, Tech)

4 képzettség

2db (Harci, Fiz)

3db

3db

4db (Tud, Tech)

3 képzettség

5db

5db

5db

3db

+ képzettség pontok

IQ+Ügy+Hid

IQ+Ügy+Hid

Hidx3

IQx4

Előny+Hátrány

8 pont

4 pont

6 pont(+2 Háttér ingyen)

4 pont

Specialitás

-

+1 cool pont kezdésből

+1 Hidegvér (max 5)

+1 Intelligencia (max 6)


Kormódosítók:

Minden karakter, aki fiatalabb, mint 18 év az Zöldfülű hátránnyal kezd, amiért nem kap előnyt (ez nem számít bele a karakter típusának előny-hátrány megoszlásába). Azok a karakterek, akik 30 év fölött vannak minden plusz 1 évért, kapnak plusz 1 képzettségpontot, valamint 40 év fölött minden 5 év után 1 pontnyi hátrányt, amiért nem kapnak előnyt. Tehát egy 60 éves karakter kap plusz 30 képzettségpontot és plusz 4 pontnyi hátrányt, amiért nem kap előnyt.

18 év alatti karakter – Alapból Zöldfülű hátránnyal kezd, amiért nem kap előnyt
30 év fölött minden plusz év után – plusz 1 képzettségpontot kap
40 év fölött minden plusz 5 év után – 1 pontnyi hátrányt kap, amiért nem kap előnyt