Szabályok

A játékhoz alapvetően egy (k8) kell, amivel dobva hozzá kell adni az adott tulajdonság és képzettség pontot. Ezen felül szükséges egy (k6) – szerencse kockára - amit a különleges helyzetekben kell használni (stresszdobásra) amin az 1-es dobás után újabbat kell dobni, ha másodikra 6-os jön ki, akkor bekövetkezik a totális balszerencse, egyéb esetben a dobott érzéket le kell vonni a végeredményből. Ha a szerencse kockán első dobásra 6-os jön ki, az szerencsét jelent, ilyenkor újra kell dobni és az értéket az alaphoz adni. Amennyiben az első 6-ost egy újabb követi akkor még egyszer rá lehet, dobni egészen addig, amíg 6-os jön ki!

Az Alien szerepjátékot nyolcoldalú (d8) kockával kell alapvetően játszani. Ám szükség van még négy (d4), hat (d6), tíz (d10), és tizenkét (d12) oldalú kockákra is.

A játék célszám rendszer alapján működik, ahol adott értékre kell d8-el dobni és az értékhez adni a megfelelő tulajdonság és képzetség értékek összegét. Az alap célszám általában a 8 ami egy normál nehézség. Ez már nem könnyű, de nem is nagyon nehéz. Ehhez képest lehet növelni vagy csökkenteni az értéket helyzettől függően.

Célszámok általános dobásoknál:
Egyszerű - 6
Normál - 8
Kihívást jelentő - 10
Nehéz - 13
Komolyabb kihívás – 16
Nagyon nehéz - 20
Lehetetlen - 24


Automatikus siker:

Nem minden esetben szükséges dobni, mert ha egy karakter tulajdonság+képzettség+módosítók összértéke egyenlő vagy magasabb mint a célszám, akkor nem kell dobni, hogy sikerül e, a próba. Ilyenkor viszont mindig határértékű a siker, vagyis nem látványos, de siker.
Az igazán különleges és történet szempontjából fontos helyzetekben a mesélő kérheti, hogy az automatikus siker ellenéri is legyen dobás, hiszen lehetséges, hogy balszerencse miatt minden tönkremegy és még sincs siker.
Pl.: Rick a zsebes az űrkikötői forgatagában próbál egy belépőkártyát szerezni a mellette lévő Társaságitól. Mivel nagy a tömeg és mindenki föl akar jutni a hajóra viszonylag egyszerű dolga van 6-os célszámot határoz meg a mesélő. Rick Rablás+Ügyesség értéke 8-as ezért automatikusan sikerül megszereznie a kártyát és sikerül felmennie a hajóra.Azonban a következő pillanatban a kirabolt Társasági testőre mozdul és fegyverét előrántva rálő Rickre. Közvetlen közel álló Rick eltalálásának 6-os a célszáma és így a testőr Pisztolyok+Ügyesség értéke 8-as nem kéne dobnia (automatikusan eltalálná Ricket, ha csak ki nem tér), azonban nem vacakol és fejre céloz így 10-es lesz a célszám és már dobnia kell.