Tulajdonságok

A játékban hat tulajdonság van. Erő, Ügyesség, Észlelés, Fizikum, Intelligencia, Hidegvér. Ezek között a tulajdonságok között lehet szétosztani a tulajdonságpontokat, amik a karakter típusától függően változhatnak 14 és 18 pont között.

A tulajdonságok értéke 0-5 között változhat. Az 1 totális csődtömeg az adott tulajdonságban, míg az 5-ös érték az emberi teljesítő képesség határát súrolja. 0 csak hátrányból fakadóan lehet egy karakternek, de az már nagyon csúnya.

0 pontos tulajdonság: Totálisan alkalmatlan bármire – mozgássérült, alultáplált stb.
1 pontos tulajdonság: Teljesen béna.
2 pontos tulajdonság: Átlagos az emberi normál.
3 pontos tulajdonság: Sokkal jobb, mint az átlag.
4 pontos tulajdonság: Kimagasló érték igen figyelemre méltó jelenség.
5 pontos tulajdonság: Az emberi lehetőségek maximuma.

A tulajdonságpontokat egy az egyben lehet váltani kivéve a 4-es és 5-ös szinteket, amik nem 1-1 hanem 2-1 arányban vásárolhatóak. Tehát amíg egy három pontos erő 3 tulajdonságpontba kerül addig a négyes érték már 5 pontba, míg az ötös érték 7 pontba kerül.


Erő:

Megmutatja mekkora fizikai erő kifejtésére képes a karakter. Általában katonák, munkások szoktak magas értékkel rendelkezni. Erő azt is meghatározza, hogy mekkora sebzést tud okozni valaki puszta kézzel:
Erő*d4 – pusztakezes sebzés

Az Erő azt is meghatározza, hogy ki mekkora súlyt bír el:
4-es Erőnél 1 pontnyi málhát közömbösít (nincs negatív módosító)
5-ös Erőnél 3 pontnyi málhát közömbösít (nincs negatív módosító)
6-os Erőnél 4 pontnyi málhát közömbösít (nincs negatív módosító)
7-es Erőnél 6 pontnyi málhát közömbösít (nincs negatív módosító)

Kimagasló Erő értéknél visszarúgás bónuszt kap a karakter, ami vonatkozik a sorozatokra is:
4-es Erőnél – +1 visszarúgás fogás
5-ös Erőnél – +3 visszarúgás fogás
6-os Erőnél – +4 visszarúgás fogás
7-es Erőnél – +6 visszarúgás fogás


Ügyesség:

A karakter mozgékonyságát, gyorsaságát, atletikusságát fejezi ki. Kimagasló ügyesség értéknél hihetetlen gyorsaságra lehet szert tenni:

5-ös Ügyességnél – +1 körönkénti bónusz cselekedet
7-es Ügyességnél – +2 körönkénti bónusz cselekedet


Észlelés:

A karakter éberségét és figyelmességét határozza meg.

4-es Észlelésnél – +1 a kezdeményezésre.
5-ös Észlelésnél – +2 a kezdeményezésre.
6-es Észlelésnél – +3 a kezdeményezésre.
7-es Észlelésnél – +4 a kezdeményezésre.


Fizikum:

A karakter tűrőképességét határozza meg. Elsődlegesen a fizikai sérülésekkel szembeni ellenállást. Alapból minden karakternek adott sebtűrése van, ami nagyjából két könnyű pisztolyból leadott lövés kibírására elegendő. Ez az érték pontokban van megadva és ezt módosítja a karakter fizikum értéke illetve részben az ereje.

Fizikai épség:
2 pontos átlag fizikumnál
Horzsolt 4 + Erő - sebpontig
Könnyen Sérült -1 8 + Erő - sebpontig
Sebesült -3 12 + Erőx2 - sebpontig
Kritikus -5 16 + Erőx2 - sebpontig

0-ás fizikum minden sebszint /4
1-es fizikum minden sebszint/2
3-as fizikum minden sebszint x3
4-es fizikumnál minden sebszint x4
5-ös fizikumnál minden sebszint x5
6-os fizikumnál minden sebszint x6
7-es fizikumnál minden sebszint x7


Sérülés Érték Táblázat

Fizikum

Horzsolt

Sérült

Súlyos Sérült

Kritikus

Fizikum 1

2+ Erő

4+ Erő

6+2x Erő

8+2x Erő

Fizikum 2

4+ Erő

8+ Erő

12+2x Erő

16+2x Erő

Fizikum 3

12+ Erő

24+ Erő

36+2x Erő

48+2x Erő

Fizikum 4

16+ Erő

32+ Erő

48+2x Erő

64+2x Erő

Fizikum 5

20+ Erő

40+ Erő

60+2x Erő

80+2x Erő

Fizikum 6

24+ Erő

48+ Erő

72+2x Erő

96+2x Erő

Fizikum 7

28+ Erő

56+ Erő

84+2x Erő

112+2x Erő

Fizikum meghatározza a karakter által cipelhető málha mennyiségét is. Minden Fizikum pontért cserébe 1 pontnyi málhát bírsz el. Ha a málhád értéke meghaladja a Fizikum értékedet, akkor mozgásképtelenné válsz és fenékre ülsz. Málha értékeket lásd a felszereléseknél.

Fizikum értéke = Cipelhető málha értéke

Fáradtság ellen is Fizikum próbát kell tenni, ami alapesetben 8-as.


Intelligencia:

A karakter mentális képességét határozza meg. Minél magasabb annál jobban forog az agya, jobb a logikai és problémamegoldó készsége.


Hidegvér:

Ez a mutatója a karakter rátermettségének, hidegvérének és valamilyen szinten a karizmájának is. Minél magasabb az érték annál határozottabb és keményebb vagy hitelesen lazább az illető. Magas Hidegvér érték befolyásolja a szociális kapcsolatokat:

4-es Hidegvérrel – választhat a karakter 1 szociális képzettséget, amire dobásonként +2 pontot kap.
5-ös Hidegvérrel – választhat a karakter 2 szociális képzettséget, amire dobásonként +2 pontot kap.
6-os Hidegvérrel – választhat a karakter 3 szociális képzettséget, amire dobásonként +2 pontot kap.
7-es Hidegvérrel – választhat a karakter 4 szociális képzettséget, amire dobásonként +2 pontot kap.

Meghatározza mennyi Cool ponttal indul a karakter:

Cool pontok száma – Hidegvér+1.
(Civileknek +2)
(Mentátoknak +3)