Fizikai – Harci

Fizikai - Harci

Előnyök:

 

Rejtett tartalékok (+1 pontos előny):

A legkétségbeesettebb pillanatban mindig marad még egy kis erőd, amivel a javadra tudod fordítani a helyzetet ennek köszönhetően, amikor minden Cool pontod elfogyott és egy fontos szitu van akkor te képes vagy szinte a semmiből újra erőre kapni, aminek köszönhetően kapsz még egy Cool pontot, amit szabadon elkölthetsz egyetlen cselekedetre.


Született bunyós (+1 pontos előny):

Isten adta tehetséged van a verekedéshez, aminek köszönhetően nincs igazán ellenfeled ezen a téren. Kezdésből kapsz +1-et a Közelharc képzettségedhez és még +1-et az erődhöz a sebzésnél. Ez viszont semmiképpen nem vonatkozik a Harcművészetre.


Könnyű alvó (+1 pontos előny):

Bárhol bármilyen körülmények között képes vagy elaludni és ezt ki is használod. Még egy pokolba süllyedő Dobóhajó rázkódása is számodra olyan akár anyukád dédelgetne elalvás közben. Ennek köszönhetően nincs is sokra szükséged, hogy kipihend magad és egy átlagos emberhez képest elég csak 4 órát aludnod, hogy teljesen pihent legyél.


Öszvér (+2 pontos előny):

Hihetetlenül bíród a termelést. Kemény és szívós alkat vagy akár a földi öszvér. Ennek az előnynek köszönhetően 1 málhapontot semlegesítesz és nem kapsz érte levonást.


Fotó memória (+2 pontos előny):

Tökéletes emlékező képességed van, aminek köszönhetően mindenre vissza tudsz emlékezni, amit valaha láttál. Ez gyakorlatban annyit jelent, hogy amennyiben az emlékezettel kapcsolatos Intelligencia, Túlélés, Felderítés vagy más dobásra sor kerül akkor -3-at kapsz a célszámra.


Fegyvermester (+2 pontos előny):

Született harcos, vagy akinek teljesen mindegy mivel osztja a halált, legyen az rakétavető vagy házinéni kis pisztolya. Nem súlyt a -2-es képzetlen fegyver levonás, ha nem értesz az adott fegyver képzettségéhez.


Pókember (+2 pontos előny):

Olyan vagy akár egy ragacs a falon. Bármilyen felületen mászni tudsz, aminek egyáltalán van felülete. Bármikor, amikor mászással kapcsolatos próbát kell dobnod automatikusan, kapsz +4-et a dobáshoz.


Fürkész (+3 pontos előny):

Valamilyen oknál fogva élesebbek az érzékeid és a legapróbb változások sem kerülik el a figyelmedet. Ennek köszönhetően minden Észlelés alapú dobásra +4 módosítót kapsz. Viszont ez a kezdeményezésre nem ad, lehet, hamar észreveszed a támadót, de nem biztos, hogy el tudsz ugrani az ellenfél elől.


Szívós alkat (+3 pontos előny):

Igazán keményfából faragtak és ennek köszönhetően nehezebben dőlsz ki. Minden fizikai szinthez +5 pontot kapsz és minden fáradtság ellen tett próbádra +3 bónuszod van.


Gyors reflexek (+3 pontos előny):

Villámgyorsan tudsz reagálni, aminek köszönhetően általában előbb lősz, mint az ellenfeleid. Minden kezdeményezésdobásra +3 bónuszt kapsz.


Kötött izomzat (+3 pontos előny):

Tökéletesen rászoktál a nehézfegyverek okozta visszarúgás helyes csökkentésére és kezelésére. Ennek köszönhetően +2 visszarúgás csillapításod van.


Rakodógép (+4 pontos előny):

Hihetetlen kemény egy csóka vagy, akit a társai egyszerűen Power loadernek neveznek. Szinte elképzelhetetlen, hogy te túl sok cuccot vigyél, ugyanis amikor már mindenki beszar a sok holmi alatt, te még csak el se fáradsz. Ennek köszönhetően automatikusan 3 málha pontot semlegesítesz. Ha nincs erőből fakadó bónuszod, akkor is 4 málhapontnyi cumot kell magadra raknod, hogy legalább -1 pont levonásod legyen. Az előny felvételéhez legalább 3-as fizikum és 3-as erő szükséges.


Kétkezes (+4 pontos előny):

Egyformán jól tudsz mind a két kezeddel dolgozni. Ami nem csak arra jó, ha az egyik leesne, hanem kapsz még egy cselekedettet, ha harcról van szó és mind a két kezedben van fegyver. Ezt persze csak harci cselekedetre használhatod.


Hatodik érzék (+4 pontos előny csak Civil, Kutató vagy Társasági karaktereknek a Túlélők alapból paranoiások a Mentátok elméje pedig amúgy is igen lefoglalt):

Már gyerekkorodban megérezted, hogy mikor kapsz verést a részeges apádtól, még azelőtt, hogy egyáltalán hazaért volna. Később a céges suliban is pontosan tudtad, merre ne menj, hogy elkerüld a nagymenőket, és hogy elkerüld a szívatást. Manapság pedig pontosan tudod, melyik kantint kerüld el, ha nem akarsz egy kiadós verést. Játéktechnikailag ez a következőket jelenti. A hatodik érzékkel rendelkező karaktert nem lehet meglepni, valamint a Kitérés és az Éberség próbadobásaid végeredményéhez +2 módosító járul. Az észrevehetetlen veszéllyel kapcsolatban, ha az, közvetlenül ellened irányul a mesélő Hidegvér próbára szólít fel. 5 alatt semmi, 6-8 értékű dobás esetén halvány gyanúd támad, hogy valami nem stimmel a környezetedben, 9-10 értékű dobás esetén biztosan tudod, hogy valami nagy baj felé közeledsz és körülbelül a fenyegetés irányával is tisztában leszel, 13+ esetén pontosan tudod, honnan és mikor csap le a vész, de hogy mi az azt így sem tudod.


Zseni (+4 pontos előny ezt az előnyt Tulélő és Szintetikus nem veheti fel):

Elképesztő eszed van és olyan éles logikád, ami rendszerek szerte komoly hírnevet is szerezhetne neked. Ennek az előnynek köszönhetően automatikusan kapsz +1 pontot az Intelligenciádra így akár 6-ra is növelve azt (vagy akár 7-re), amit ugyanúgy megkapsz a képzettség pontok elosztásánál is és kiválaszthatsz további két képzettséget (nem fejlesztetett) amiket automatikusan az előny által növelt értékű intelligencia szintjén megkapod.


Hard to kill (+4 pontos előny):

Egy genetikai csoda folytán, teljesen érzéketlen vagy a fájdalomra és a sérülésekre. Semmilyen sebesülésből fakadó negatív fájdalom módosítót nem kapsz, nem kell dobnod elájulásra. Valamint a sebesülés miatt fellépő negatív módosítók is csökkennek. Sérültnél:0; Sebesültnél:-1; Kritikusnál:-3. Ideális katonának vagy ügynöknek számítasz, a kínzással sem tudnak veled mit kezdeni. Egyetlen probléma, ha nincs elég hidegvéred és akaraterőd, hiszen így a tested ért sérülések látványa teljesen ledöbbenthet


Veterán (+5 pontos előny):

Elég rég vagy már az általad űzött szakmában, hogy elmondhasd veterán! Ennek megfelelően elég járatos vagy sok képzettségben. Az előny felvételével +10 jártasság pontot költhetsz el és kapsz +2 pontot a kezdeményezésedhez, vagy +2 pont jár a Hidegvér próbákhoz. Ezen felül plusz két képzettséget 5-ös szinten megtanulhat. Ennek az előnynek a feltétele, hogy legalább 10-12 év „szolgálat” álljon a karakter háta mögött. Értelemszerűen, így átlagosan 30+ évesen indulhat a karakter.


 

Bazi Joe (+6 pontos előny):

Hatalmas termetű igazi monstrum vagy, akit nem fog a golyó és csak az Isten nyila teríthet le. Ennek köszönhetően kapsz még egy Sebszintet és így tulajdonképpen 2 Horzsoltad van. Mindezeken felül +1 fizikumot kapsz, ami így sem haladhatja meg a maximum 5-öt. Minimum 2,3 méter magas és 150 kg vagy!


Acélidegek (+4 pontos előny):

Igazi hidegvérű profi, vagy akit nem lehet kizökkenteni. Szinte nincs is érzőideged, vagy ha van, akkor is csak azért, hogy embernek tűnj. Minden érzelemmel kapcsolatos Hidegvérdobásodhoz adj +4-et, legyen akár Akaraterő, Irányítás, Megfélemlítés, Kínzás, Diplomácia. Ad egyet a maximális cool ponthoz.


 

Kilenc élet (+8 pontos előny):

Elképesztő túlélő képességed van, aminek hála a halál nem komál és több alkalommal is elkerül, amikor bíz már véged kéne, hogy legyen. Te tényleg az vagy, aki kiesik a hatodikról és túléled, sőt fel is kelsz és mész tovább. Ennek az előnynek köszönhetően lesz egy Kilenc élet rubrikád, ami annyit tesz, hogy minden alkalommal, amikor kritikusnál többet szenvedsz el sebzésből egyszerűen visszaállsz sebesültbe és élsz tovább. Ennek a visszaállásnak az időtartalma nagyon változó és mindig a mesélőn múlik. Lehet, hogy már zacskóznak amikor „visszatérsz” de lehet, hogy a lövést követően egyszerűen felállsz és folytatod tovább. A lényeg, hogy erre 9 alkalommal van módod utána te is elpatkolsz. Ezt kell jelölnöd a rubrikában.


Hátrányok:

 

Kézremegés (-1 pontos hátrány):

A sok stressztől, vagy egy korábbi sérülésed miatt, szinte állandó jelleggel remeg a kezed, ami nem csak a vizelés kapcsán vetít fel komoly problémákat, de a célzást is valamelyest gátolja illetve minden olyan próbára ahol gáz, ha remeg a kéz -1 módosítót kapsz.


Dagadt (-1 pontos hátrány):

Kövér voltál, kövér vagy, és úgy tűnik kövér is leszel. Bármilyen keveset is eszel, rögtön hízni kezdesz. Sajnos ezek a plusz kilók nem izomként, hanem hájként rakódnak a testedre, emiatt igen nagydarabnak számítasz. Nemigen bírod a fizikai munkát és hamar elfáradsz. A megerőltető tevékenységek célszáma kettővel magasabb.


Büdös (-1 pontos hátrány):

Iszonyú büdös vagy, a génjeidben van az izzadás, bárhogy sikálod magad, a szagod csak nem akar elmúlni és mindennek a tetejébe még a szájszagod illata vetekszik a legbüdösebb Camembert sajtéval. A legtöbb ember próbálja kerülni a társaságod, a szociális célszámaid alapból 2-val magasabbnak számítanak. Valószínűleg gyakran ki is közösítenek.


 

Zöldfülű (-1 pontos hátrány):

Épp, hogy végeztél az alapkiképzéssel, ennek köszönhetően nem rendelkezel komolyabb szaktudással. Egyetlen képzettséged sem lehet 3-nál magasabb és minden szociális eseménynél kijön, hogy még kezdő vagy!


 

Figyelmetlen (-1 pontos hátrány):

Igazi szórakozott professzor vagy. Sokszor elfelejted bekötni a cipődet, nem tudod, hogy hol vannak a dolgaid. Még, akkor se veszed észre amit keresel, ha pont előtted van. Minden észlelés alapú dobásodra -1 pont van.


 

Félszemű (-2 pontos hátrány):

Egyik szemedet elvitte egy repesz vagy valami. A lényeg, hogy egyik szemed teljesen hiányzik és ennek köszönhetően semmilyen szinten nincs térlátásod és minden látáson alapuló képzettség próbádra -2 pontot kapsz, lövésre is.


 

Lassú (-2 pontos hátrány):

Sajnos igen lassan reagálsz a dolgokra, mire felfogod, hogy körülötted tűzharc van, addigra valószínűleg már vége is! Minden kezdeményezésdobásodból -2 pontot le kell vonni.


 

Beszari (-2 pontos hátrány):

Nem bírod a komolyabb helyzeteket és állandóan berezelsz. Ha nagyon beszari vagy, akkor akár még el is ájulsz, ha komolyra fordul a helyzet. Durva szitukban a hátrány szintjének kétszeresének megfelelő negatív módosított kapsz Akaraterő próbára.


 

Süket (-1-től -3 pontos hátrányig):

A hátrány szintjének függvénye, hogy mennyire rossz a hallásod 1-es szinten egyszerűen csak nagyot hallasz és az átlagosnál jóval hangosabban kell hozzád beszélni, -2 minden hallás alapú dobásodból. 2-es szinten már komolyabb hallás károsodásod van és alig jut el hozzád valami -4 minden hallás alapú dobásodból. 3-as szinten semmilyen hang nem jut el hozzád, totálisan süket vagy, aminek minden hátránya súlyt téged, semmilyen hallás alapú észlelésre nem dobhatsz!


 

Hallucinációk (-2 vagy -4 pontos hátrány):

Nappal is álmodsz. Talán a korábban átélt borzalmak esetleg valami agykárosodás miatt, de folyamatosan vannak vízióid, amik a legkevésbé sem kellemesek. Alacsony szinten -2-es csak hangok és sejtelmes árnyékok magasabb szinten -4-es már konkrét események vagy akár személyek is. Minél komolyabb a hátrány annál inkább élethű és zavaró. Soha nem kellemesek. Amikor nem tudod eldönteni, hogy valóság, vagy hallucináció egy Hidegvér vagy Pszichológia próbával megpróbálhatod eldönteni, de minél komolyabb a hátrány erre annál kisebb az esély.


 

Berzerker (-3 pontos hátrány):

Egy picit ideggyenge, vagy aminek köszönhetően vannak helyzetek, amikor kiborulsz, ezt kiválthatja egy különleges szín, valami fenyegetés, beszólás, vagy pusztán a tűzharc. Ha ilyen helyzetbe kerülsz, akkor Akaraterő próbát kell tenned 12-es célszámra és nem sikerül magadat türtőztetni, akkor elszakad a gépszíj, és neki állsz pusztítani, elsőként a kiváltó okot, de utána minden mást is amíg le nem nyugszol.


 

Cuccos (-1-től -4-ig pontos hátrányig):

Totális függő vagy, aki nem képes valamilyen káros szenvedélyétől megválni. Legyen a cigi, pia, drogg, altatók vagy egyszerűen a szívar. Magas szinten már komplett drogos vagy és nem telik úgy el nap, hogy be ne lennél lőve. 1-es szinten rendszeresen füvezel, de nem szarsz be, ha egy napig nem jutsz hozzá, 3-4 nap cucc nélkül után -1 minden dobásodra, amíg nem jutsz anyaghoz (romlik a koncentráció). 2-es szinten már komoly alkesznek számítasz, aki minden napot piával kezd és fejez be, 1,5 nap cucc nélkül -1 minden dobásodra, amíg nem jutsz anyaghoz. 3-as szinten nem bírod, ki ha józan, vagy és ha bárki a piádhoz nyúl azt minimum megrugod, 20 óra a szer nélkül és -2 minden dobásodra, amíg nem jutsz anyaghoz. 4-es szinten véged van és csak a szer rabja vagy, ha nincs cucc benned 6 órája, akkor -3 minden dobásodra, amíg nem jutsz anyaghoz (romlik a koncentráció).


 

Törpe (-4 pontos hátrány):

Törpe, netán alacsony növésű vagy.  Kínos, de a növésed nagyon gyorsan megállt, maximum 150 cm magas lehetsz. A fizikum és az erő értékedből egyet-egyet le kell vonni és semmiképpen sem mehet 3 fölé. A sebszinted is jóval kevesebb, mint más embereké. A tengerészgyalogság és egyéb hadi szervezetek valószínűleg nem fognak a soraikba invitálni, de mint kalóz, tolvaj, netán tudós még igen szép karriert futhatsz be.


 

Roncs (-3 vagy -5 pontos hátrány):

Valamelyik testrészed vagy magasabb hátrány esetén kettő is, totális tönkrement. Lehet ez egy fél kar elvesztése, de lehet, hogy tolókocsis a karakter. Ez a hátrány minden esetben szociális megkülönböztetéssel és esetenkénti mínuszokkal jár. Például egy tolókocsis roncs -5 képtelen lesz gyors tempót diktálni, egy félkarú -3 pedig alkalmatlan lesz rohamkarabély lövésre, hiszen nem tudja megfogni két kézzel stb.


 

Vak (-6 pontos hátrány):

Totálisan sötét neked minden. Lehet valami gyerekkori sérülés vagy háborús a lényeg, hogy semmilyen szinten nem látsz és ennek köszönhetően minden látás alapú képzettségre +6 célszámot kapsz és többnyire nem is dobhatsz.