Harci és fizikai képzettségek

HARCI

Fizikális

Harcművészet (Ügyesség) (Fejlesztett)

(kung-fu, take-wando, tai-boksz):

Valamilyen harcászatban járatos vagy, karate, nindzsucu. Automatikusan harcművészeti szint + erő vagy ügyesség*d6 sebzéssel tud a karakter ütni. Magába foglalja bármilyen közelharci fegyver használatát.

(Automatikusan ad Atlétikára és Kitérésre 1-1-et)


 

Hajítófegyverek (Erő)

(kés, darts, szike):

Minden olyan jellegű kés, darts, dobó csillag, stb. ami hajítással válik halálossá. Ide tartozik a gránát dobása is.


 

Közelharc (Ügyesség)

(kés, pusztakéz, birkózás, fejsze, kard, karmok):

A karakter részt vett már jó pár bunyóban, megfelelően tudja használni az öklét, lábát, netán ha kés, bokszer vagy szék kerül a keze ügyébe, akkor se illetődik meg. A hárítás és támadást is magába foglalja. Minél tapasztaltabb vagy ebben a képzettségben annál, járatosabb vagy a bunyókban. Ezzel a képzettséggel lehet bármilyen kard, fejsze vagy más közelharci eszközt is használni!


 

Kitérés (Ügyesség)

(fedezékbe húzódás, földre vetődés):

Arra alkalmas, hogy a karakterre menő fegyveres tűz ellen védekezzen. Amennyiben használja valaki a kitérés képzettségét akkor dobnia kell attól függő célszámra, hogy mennyire van kitérésre alkalmas térben (pl. ládák között, vagy nyílt beton leszálló pálya). Amennyiben sikerül a dobása akkor a kitérése szint szerint módosítja a célszámot. Lásd a Harc részben!


Fegyveres

Pisztolyok (Ügyesség)

(könnyű, nehéz, kábító):

Az összes pisztoly típusú fegyver ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


 

Géppisztolyok (Ügyesség)

(uzi):

Az összes géppisztoly típusú fegyver ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


 

Sörétes puskák (Ügyesség)

(rövid csövű, ithacha):

Az összes sörétes puska ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


 

Mesterlövész puskák (Ügyesség)

(m42a, WY Hunter):

Az összes mesterlövész fegyver ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


 

Rohampuskák (Ügyesség)

(m41a impulzus karabély, tradex):

Az összes rohampuska, köztük a tengerészet kedvencének az M41-A ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


 

Nehézfegyverek (Ügyesség)

(gránátvetők, lángszórók, rakétavetők, smurt gun):

Az összes nehézfegyver, köztük a rakétavetők, lángszórók, gránátvetők és a Smurt gun kezelése ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


 

Energiafegyverek (Ügyesség)

(lézerpuskák, plazmakarabélyok, sínágyú):

Az összes energia alapú fegyver, lézerpuskák, plazmakarabélyok kezelése ismerete és alkalmazása, illetve alap szintű karbantartása.


Fizikai

Mentális:

Akaraterő (Hidegvér)

(kínzás ellen, parancsnoklás ellen, csábítás ellen):

Ellenállóság mutatója a különböző fizikai és lelki hatásokkal szemben, kezdve a csábítástól egészen a kemény kínvallatásig.


 

Túlélés (Iq)

(élelemszerzés, biztonságos hely találás, térkép alapján tájékozódás):

A túlélés arra való, hogy nehéz viszonyok között, vagy olyan esetben, amikor kihívást jelent, tiszta, biztonságos élelmet, folyadékot, illetve alvó helyett találni. Egyszerre jelenti akár a vadászatot, akár a hatalmas ipari város romjai közötti túlélést. Ez alkalmas a térképek olvasására is.


 

Fizikai:

Atlétika (Fizikum)

(mászás, futás, ugrás, esés):

Alapvetően a sportot, és minden fizikai cselekvést magába foglal, mászás, esés, ugrás, futás, hajítás. Mutatója a karakter teherbírásának.


 

Éberség (Észlelés)

(figyelem, megérzések, őrség):

Mennyire éles a figyelme a karakternek és mennyire figyel oda a részletekre. Ez vonatkozik mind az érzékszervi figyelemre, mind pedig az intuíciókra is. Ezen felül ezzel a képzettséggel lehet kezelni és használni a mozgás detektort is.


 

Lopakodás (Ügyesség)

(álcázás, hangtalan mozgás, fegyverrejtés, besurranás, rejtőzködés):

Az észrevétlen mozgás illetve, rejtőzés képzettsége. Ennek a segítségével a karakter el tudja érni, hogy észrevétlenül tudjon cselekedni.


 

Rablás (Ügyesség)

(zsebtolvajlás, kézi zárak feltörése):

Az utcán használt legalapvetőbb képzettség, ami egyszerű zárak feltörését, zsebtolvajlás, és más nem túl legális cselekedet végrehajtásában segít.


Zéró-g mozgás (Ügyesség)

(űrséta, nehéz környezeti viszonyok közötti szkafanderes mozgás):

Alkalmassá válik a karakter a képzés által, hogy különleges helyzetben is mozgásképes tud maradni, legyen az átlagostól eltérő gravitációs környezet.