HÁTTÉR

Háttér

Előnyök:

 

Legénység (+1 pontos előny):

Rendelkezel 2 vagy 3 megbízható NJK-val akik a hajód tartozékai. Többnyire 1 szintetikus és 1 másodpilóta. Teljesen átlagos emberek (szintetikusok), akik nem alkalmasak halálos misszók vállalására, vagy olyasmire, amire józan átlagember nem vállalkozna.


Rang (+1 vagy 3 pontos előny):

A szinttől és induló csoporttól függően, valamilyen ranggal indulsz, amivel a többi játékos fölött állsz. A mesélőnek figyelni kell, hogy a játékosok közül csak bizonyos számúan vegyék föl ezt az előnyt, hiszen a „vízfejű” parti súrlódásokhoz vezethet. Tengerészgyalogság +1: Őrmester. +2 (Tisztek): Hadnagy vagy Százados. +3 (Főtisztek): Őrnagy. Telepes: +1: Vezető helyettes. +2: Kolónia Vezető. +3: Bolygókormányzó. Társasági: +1: Projectvezető. +2: Adott osztály vezetője. +3: Vállalati Igazgató. Hálozatnál: +1: Utcai főnök. +2: Kis főnök. +3: Big Boss. A Rang nem csak szociálisan ad az előny értékének mgfelelő bonuszt, minden olyan helyzetben ahol értelemszerű, de komolyabb anyagi javakkal is indul a karakter mint egyébként. Ezt minden esetben a mesélővel kell egyeztetni.


 

Bajtársiasság (+2 pontos előny tengerészgyalogosoknál; +3 pontos előny mindenki másnak):

Igazi tagja vagy egy igazi csapatnak, ami nem csak kötelezettség, de valódi köteléket is jelent. Társaid számíthatnak rád, és te is számíthatsz rájuk. Az előnynek köszönhetően, ha a csapatoddal dolgozol, ami minimum 4 fő, akkor minden dobásodra +1 pont jár. Ha valami gondod van, akkor kérheted a segítségüket, de ők is kérhetik a tiedet.


 

Szervezet (+2 pontos előny):

Valamilyen különleges csoportosulás tagja vagy, ami általában titokban működik. Leggyakrabban terrorista csoportok, maffia sejtek, de lehet egy különleges vallási rend. A lényeg, hogy van valami közös cél, aminek az érdekében jópáran tartoznak a csoporthoz. Ennek köszönhetően, ha a szervezet céljával megegyező feladatott kívánsz végrehajtani, akkor mindenképpen lesz egy-két segítőd, illetve könnyebben is tudsz felszereléshez információhoz jutni.


 

Kiváló fegyverzet (+2 pontos előny):

A szinttől függően lehet, egy jobb fajta fegyvered, vagy vérted, esetleg olyan különleges cumó ami nem jár alapból. Általában valami bonuszt ad a cucc.


 

Gazdag (+1-től +6-ig pontos előny):

Jobban élsz, mint a többség, ami a dollárjaid vagy értékpapírok, vagy részesedés, vagy különleges juttatásokban nyilvánul meg. 1-es szinten ötször több 2-es szinten tízszer 3-as szinten húszszor, 4-es szinten negyvenszer nagyobb a vagyonod, mint egy átlag karakternek, 5-ös értéknél legalább egy kisebb társaság és 2-3 hajó tartozik alád, 6-os értékkel a világok egyik befolyásos személye vagy, egy nagyobb vállalat, igazgató tanácsának tagjaként, vagy ősi családi vagyon tulajdonosa, netán egy drogbirodalom királyaként.


 Talált pénz (+2 pontos előny):

Alig néhány órája, hogy rá találtál valami igazán értékesre, ez lehet, egy aktatáskányi véres pénz, vagy egy járatva hagyott drága felderítő dzsip a lényeg, hogy a holmi legalább 3-as szintű gazdag előny értékkel ér fel, de van vele valami gebasz.


Volt tengerészgyalogos (+2 pontos előny):

Leszolgáltál már az USCMC-nél egy 4 éves szerződést, de lejártakor nem újítottad meg, hanem valami másba kezdtél. A 4 kemény katonaév viszont megedzett, aminek köszönhetően te is megkapod a tengerészgyalogos induló képzettségeit. (Lásd karakteralkotás)


Hívők (+2 pontos előny):

Egy kisebb megszállott közösség (követők), van az irányításod alatt. Körülbelül 10-20 fő kolónialakó, szektás vagy munkás. Értékileg teljesen átlagosak.


Brancs (+2 pontos előny):

Hát igen jó dolog tartozni valahová, és neked van egy brancsod. 3-4 olyan emberről van szó, akik szívesen lógnak veled, kedvelnek téged, és ha úgy adódik, a segítségedre is sietnek. A brancsodnak általad választott 1-es szintű Hírnév előnye, vagy Hírhedtség hátránya van [ha nem szeretnek, legalább tartanak tőled]. Természetesen, ha más valaki keveredik zűrbe a brancsból neked is ugyanúgy kötelességed segíteni. [Tudod egy mindenkiért, mindeni érted … jó is volna].


Titkos pártoló (+2 pontos előny):

Egy kisebb társaság vezetője, régi családi barát, katonai mentor egyengeti az utad. Amikor a mesélő úgy érzi, hogy a pártolónak módjában áll befolyásolni az eseményeket, a karakter számára pozitív irányban, akkor dobni kell szerencse kockával a Hidegvér értéke alá. (6-os automatikus siker, 1-es pedig mindenképp balsiker.)


 

Űrhajó (+2 pontos előny):

Rendelkezel egy teljesen egyedi csak a tiéd típusú hajóval. Annak értékeit és képességeit mindenképpen a mesélővel kell egyeztetni, illetve nem árt rá egy legénység is de a lényeg, hogy van egy hajód és még a tied!


 

Fogdmegek (+4 pontos előny):

Fizetett és jól képzett testőrök, akik akár elkötelezett zsoldosok akár alvilági verő legények a lényeg, hogy veled vannak, és amíg jól bánsz velük, ők jól elbánnak bárkivel. Általában 3-4 főt szokott jelenteni, akik érétkeikben megegyeznek az Ellenségek részben leírt Zsoldosokkal, de ettől el lehet térni mind mennyiségben mind pedig minőségben. Azonban azt figyelembe kell venni, hogy minél többen vannak, annál inkább oszlik a tudás és ez az előny nem foglalja magába a pozíciót is, amiből dumálhatsz nyugodtan.


 

Tojás tulaj (+4 pontos előny és egyben -2 pontos hátrány):

A kalandod kezdetén valahogy a birtokodba jutott 3-6 alien tojás. Ez hihetetlen anyagi és hatalmi lehetőség, de egyben halálos veszély is nem csak a tojás működésének módja és a benne lévő halálhozó miatt, de a hatalmak miatt is, akik uralni akarják az ilyen játékokat. Rajtad és a mesélőn áll, hogy kidolgozzátok milyen módon és hogyan rendelkezel ezekkel.


 

Alvilági főnök (+6 pontos előny):

Nyíltan vagy inkognitóban, de egy komolyabb bolygóközi bűnszervezet királya vagy. Lehet, hogy egy rég elfeledett gyalogsági egység parancsnoka vagy és szabadon rendelkezel egy századnyi korrupt katonával, de az is megeshet, hogy szakszervezeti dokkmunkásokból álló több száz fős érdekvédelmi szervezetnek vagy a mentora, határ a csillagos ég. Ennek megfelelően rendelkezel pénzzel „Gazdag 3-as”, „Kapcsolatokkal”, és jó pár „Fogdmeggel”. Találd ki, hogy miből és hogyan van a hatalmad és ne feledd, mindig van nagyobb kutya.


 

Hátrányok:

 

Anya megvetése (-1 pontos hátrány):

Van aki a gyalogságot szidja, van aki a társaságokat és vagy te aki az eredetet hibáztatod mindenért, ami nem más mint az édesanyád. Ha ő nincs, neked sem lenne keserű a szőlő. Lehet, hogy ennél konkrétabb okod is van arra, hogy miért gyűlöld, de igazándiból lényegtelen, mindenért őt okolod.


 

Volt rab (-1 pontos hátrány):

Ültél már börtönben és ez látszik rajtad. A kajálásnál félig úgy ülsz, hogy véded az ételed, nem szeretsz egyedül zuhanyozni, mindig pajtizol a keményebbekkel. A múltad kihat az egész életedre és a viselkedésedre.


 

Spion (-1 pontos hátrány):

Valamilyen szervezet tagjaként kémtevékenységet folytatsz a csoportod érdekeit figyelembe véve. Ezen felül meghatározza jellemed azon részét, amely a korrektségre vonatkozik.


 

Cég markában (-2 pontos hátrány):

Függsz valamelyik nagyobb vállalattól, legyen az a Hyperdyne, a Weyland vagy a Grant Corps. Ez lehet egy egyszerű lezáratlan akta, ami tartalmaz néhány pikáns részletet a múltadról, egészen addig, hogy a cég rehabilitált egy börtönbolygóról és titokban tartják a valódi kilétedet egészen addig, amíg mindent megteszel értük. Ez nem túl kellemes, hiszen van, hogy ez az, ami befolyásolja a döntésedet nem pedig az erkölcs, vagy a józanész.


 Hamis múlt (+2 pontos hátrány vagy előny):

Egy kitalált személyiség életében tetszelegsz. Lehet ez saját elhatározás, amivel korábbi múltadat akarod leplezni, de lehet egy véletlen műve is. Rajtad áll, hogy mihez kezdesz vele annyi viszont biztos, ha kiderül a szerepcsere, akkor komoly bajba keveredsz.


 

Tartozás (-1-től -4 pontos hátrányig):

Valakinek tartozol egy komolyabb összeggel, vagy valami szívességgel. A hátrány szintje szerint lehet, ez az egységed jóhiszemű tizedese, vagy akár egy komolyabb kalóz banda, akik nem bírják a seggfejeket. 1-es szinten a havi jövedelmed 5 szöröse, 2-es szinten a havi jövedelmed 30 szorosa, 3-as szinten a havi jövedelmed 100 szorosa, 4-es szinten pedig a havi jövedelmed 300 szorosa, na ez már nagyon au. Egy valami biztos, minnél nagyobb a pénz annál biztosabb, hogy fizetned kell, vagy baromi sok kellemetlenség fog a nyakadba szakadni!


 

Technika ördöge (-1-től -3-ig pontos hátrány):

Született technikai analfabéta, vagy aminek köszönhetően minden tönkre megy, ami technikai eszköz és egyébként normálisan működne. 1 pontos hátránynál még csak kisebb dolgokra hat, mint pl. kávéfőző automata, 2 pontos hátránynál már a legváratlanabb pillanatban mennek ki a fények és állnak le a liftek, és tuti, hogy minden tönkremegy, amit meg akarsz javítani. A 3 pontos hátrány az igazi Isten csapása, aki ha hajóra lép az tuti „elsüllyed”. Játéktechnikailag ez úgy jelenik meg, hogy minden alkalommal, amikor esélyes, hogy valami tönkre menjen a karakter közelében a játékos dob a d8 kockával, ha az érték 1-es, utána bármilyen páratlan szám dobása, majd áll is a bál és elszáll az adott dolog. 2-es hátránynál már a 2-es és utána páratlan dobás is hasonlót jelent, 3-as szinten meg tuti a dolog ugyanis 1-2-3-as dobásra és utána bármelyik páratlan értéknél áll a balhé, és ha 1-8 jön ki, akkor lehet futni. A hátrányhoz az is hozzá tartozik, hogy ha a csapat megtudja, hogy ilyen szuper képessége van, valakinek akkor jó eséllyel kidobják a hajóról.


 

Őrmester kedvence (-2 pontos hátrány):

Igazán nagy peched van, amivel elérted, hogy közvetlen felettesed úgy szeret, mint ahogy a felesége szeretőjét. Ennek köszönhetően garantáltan szívat és mindent elkövet, hogy akár hol is vagy, tuti szívás legyen a vége. Ez lehet tényleg egy őrmester, de lehet akár egy osztályvezető, vagy a roncsgyűjtő csapat kapitánya, a lényeg, hogy egy fontos személy, aki fölötted áll és nagyon, de nagyon, de nagyon rühel.


 

Űrben született (-3 pontos hátrány):

Az űrben, súlytalanság alatt, netán az E-űrben, űrutazás alatt születtél. Az emberiség már az utazások korai időszakán rájött, arra hogy nem tesz jót a magzat fejlődésének, ha az anya a terhesség ideje alatt az űrben tartózkodik, netán mélyalvásnak vetik alá kapszulákban. Az ilyen hatásoknak kitett gyerekek, igen nagy eséllyel, valamilyen testi fogyatékossággal, mentális hibával születnek. A játék nyelvére lefordítva: 3 főjellemző csoport van Erő+Fizikum=Testi, Iq+Hidegvér=Szellemi, Érzékelés+Ügyesség=Ügyességi. A három csoport közül választania kell, egyet amiben Szuper, egyet amiben gyenge és egyet amiben átlagos. A Szuper csoportban kap +2 tulajdonságot (6-ra is nőhet.), a gyengében -1-et (ebben a csoportban a tulajdonságok összege maximum 3 lehet), az átlagos nem változik (nem lehet 4-es egyik tulajdonság sem). Valamint dobnia kell egy d6-al, 6-os dobásnál semmi mentális rendellenesség nem fordul elő;  2-5 dobásnál választania kell minimum -3 pontnyi szociális v. fizikai hátrányt az alap hátrányokon kívül; viszont 1-es dobásnál megkapja a Szadista hátrányt -3-ason, valamint szintén választania kell még -3 pontnyi szociális v. fizikai hátrányt. Viszont mivel az űrben születtél, mindenképpen megkapod 2-es szinten a Zéró-G mozgást, valamint az összes súlytalanságban történő cselekvésedhez +1 járul.


 

Sötét titok (-3 pontos hátrány):

Van valami a múltadban, ami ha kiderülni garantáltan rosszul jönne ki. Talán egy eltitkolt gyilkosság, vagy egy komolyabb csalás. Netán miattad végeztek ki egy ártatlant stb. Annyi bizonyos, hogy mindenképpen veszélybe kerülne a karriered és akár az életed is, ha kiderülne.


 

Emléktöredékek (-3 pontos hátrány):

Nem teljes az emlékezeted. Vannak képek és emlékfoszlányok, amik mintha nem is a tieid lennének, mégis rendszeresen feltörnek, és nem tudod őket hova tenni. Helyek, nevek olykor események. Általában mindig valami komolyabb bonyodalom előfutárai. A mesélőd dönti el, hogy mi lehet a hátterében, de semmilyen körülmények között nem azonos a teljes amnéziával.


 

Bosszúvágy (-3 pontos hátrány):

Van egy személy, aki a múltban elkövetett valami olyat, amiért úgy érzed, hogy meg kell, hogy halljon. Eltökélten vágyod, ennek az embernek a vesztét legyen akár egy kikötői dokk parancsnok, egy genetikai fejlesztési mérnök, vagy egy százados a tengerészetnél. Bosszúd tárgyát semmi képen nem kíméled, és minden lehetőséged megragadsz, hogy elintézd egyszer és mindenkorra. Bármikor, amikor a közeledbe kerül az illető Akaraterő próbát kell dobnod, hogy türtőztesd magad. Életed egyik fő mozgatórugója, hogy leszámolj vele.


 

Amnéziás (-4 pontos hátrány):

„Ahogy magadhoz térsz, kicsit még érzed, hogy émelyegsz. A szemed körül minden kicsit zavaros ”. Aki ilyen hátrányt választ annak a játék elején kezdődik az élete. Alapvetően a képzettségeinek csak azon részeit használhatja, amelyeket a mesélő jóváhagy a többi a játékok során lassan tér csak vissza, ha visszatér egyáltalán.


 

Cellapatkány (-4 pontos hátrány):

Kalandod kezdetének pillanatában valamelyik fegyintézet falai között kezdesz. Semmilyen körülmények között nem állsz közel a szabaduláshoz, aminek oka lehet, rablás, csalás vagy akár sokkal komolyabb dolog miatt akár feljebbvaló elleni erőszakos cselekmény, vagy gyilkosságért. Semmilyen komolyabb pozíciót nem tölthetsz be és garantált, hogy ha ki is jutsz, valahogy mindig a pofádba vágják a múltadat.


 

Ellenség (-2 vagy -4 pontos hátrány):

Egy személy vagy egy szervezett esküdt ellenséged. Lehet, hogy tengerészgyalogosként egy „tisztító” akciót túlélt lázadó telepesek, vagy valami fanatikus terror szervezett, de az is lehet, hogy egy magányos céges bérgyilkos. Minden esetre legalább olyan erős, ha nem erősebb, mint te és mindent elkövet, hogy elkapjon. Minél nagyobb a hátrány annál erősebb és annál több az esély, hogy a kaland folyamán összetűzésbe fogsz vele keveredni.


 

Körözött bűnöző (-6 pontos hátrány):

Nincs kérdés nincs lehetőség. Vagy a tengerészgyalogság börtönéből, vagy egy kolónia hatósági cellájából, netalántán egy titkos céges labor ketrecei közül rágtad ki magadat. Annyi biztos, hogy most nyakig vagy a szarban és mindent elkövetnek, hogy elkapjanak és legalább is visszadugjanak. Általában még legalább egy Bosszúvágy, vagy Ellenség is kapcsolódik ehhez a típusú hátrányhoz. Ami biztos, hogy nem lesz nyugalmad, mert legalább egy tengerész őrjárat és két vagy három fejvadász is a nyomodban van és csak idő kérdése, hogy mikor találnak meg. Bármilyen lakottabb és komolyabb kolóniára beteszed a lábad, azonnal lecsapnak rád! Jó játékot!


 

Büntető Légió (-8 pontos hátrány):

Aki felveszi, automatikusan kap +1 erőt vagy +1 fizikumot, ami így sem mehet 5 fölé! Jár hozzá egy Cuccos (-2 hátrány) és egy Pszichopata, Sötét múlt, vagy valamilyen Ellenség hátrány. Igen kellemetlen, hiszen a hajó fogdájából indulsz, lebilincselve. A légió tisztjeinek megfelelő fegyelmező eszközként a nyakpánt áll rendelkezésre, ami egy titánium-vandánium ötvözet. Ebben a kis „pórázban” harci drogok, nyugtató injekciók, és egy igenerős áramütő szerkezet van beépítve, végszükség esetére pedig egy mini bomba, ami lerobbantja az áldozat fejét. Általános felszerelésként egy kést, valamint egy pisztolyt v. shotgun-t kapsz. Különleges bevetésre impulzus karabélyt v. smart- gunt is a kezükbe nyomhatnak, de ezeknek a fegyvereknek a tárjába egy megszakítót építenek be, ez a beépített jeladóra van hangolva, ezzel gátolva a felesleges halálokat. Ezt a megszakítót a tiszt is bármikor ki-be kapcsolhatja, kedve szerint. (Biztosíték nehogy egymást vagy a tiszteket ölje meg.)

Részletesebben lásd: a Büntető Légió fejezet.