Járművek

Az alien világában számtalan használati eszköz mellett rengeteg jármű is van. Ezek többsége személy szállításra alkalmas légi és szárazföldi energiacellás monstrumok, azonban legalább ennyi jóval drágább űrhajó is van amelyek alkalmasak arra, hogy kisebb-nagyobb távokat megtegyenek a végtelen űrben. Alapból minden járművet Ügyesség és vonatkozó képzettséggel kell dobni és az alap célszám 8. A célszám tereptől és sebességtől függően növekedhet.

Járműves harc:

Ha két jármű szembe kerül egymással, akkor a harcot ugyanúgy kell levezetni mint személy-személy elleni küzdelemet. Pusztán annyi a különbség, hogy a jármű Kezelés értéke hozzáadódik a kezdeményezéshez. Ezen felül, amikor tüzel egymásra két jármű akkor a kitérésnél egyszerűen Ügyesség + járművezetést kell dobni és az elért eredmény lesz a célszám a támadó számára. Amennyiben valaki teljes kitérést csinál akkor +2 bonuszt kap, de ezen kívűl semmi mást nem tehet a körben.

ADATOK: A jármű nevét takarja illetve az általános megnevezését.

UT: Ez általában két számot mutat és a szállítható utasok létszámára vonatkozik. Az első érték mindig a kezelőszemélyzet minimum létszámát mutatja.

SEB: Milyen sebességgel tud haladni a jármű. Az első érték mindig a terep viszonyra, vagy a normál átlagos tempót mutatja, a második pedig a gép végsebességét.

ŰR SEB: Ez határozza meg, hogy adott űrhajó milyen sebességgel tud közlekedni a vákumban. Ez az alapérték, amit Piloting + Ügyesség dobás minden elért pontjával lehet növelni (gyorsítani). Általában erre 10-es az alap célszám, hiszen az űrben nincs sok kerülni való.

FTL SEB: Ez határozza meg, hogy adott űrhajó milyen sebességgel tud közlekedni az Einsetein űrben, ami alkalmassá teszi a hajókat a komolyabb űrutazásra. Tulajdonképpen az Einstein űri hajtómű teljesítményt határozza meg. (Ha valaki pontosan akarja kiszámolni, megmutatja, hogy 1 nap alatt hány fénysebességet tesz meg).

SF: A jármű páncélzata, amit minden sebzésből automatikusan le kell vonni. Ha ezek után is marad valami, akkor az megy a karosszéria értékből.

KAR: A járművek „fizikum” értéke, hogy mennyi pontot bírnak el mielőtt teljesen szétmennének. Ha egyetlen találat eléri a teljes KAR értéket, akkor a jármű azonnal felrobban. Minden járműnek ugyancsak 4 karosszéria szintje van, minél közelebb van a teljes lerobbanáshoz annál nehezebb kezelni a gépet. A szinteket úgy lehet megkapni, hogy a KAR értéket elosztjuk néggyel és így megkapjuk az első szint értékét, minden további szint ennek a 2,3,4 szerese.

 

 

Karosszéria szintek

Karcolás

Célszám

nincs módosítás

Enyhén károsodott

-1

Közepesen károsodott

-3

Súlyosan károsodott

-5

KEZ: 2200-ra szinte minden jármű rendelkezik irányítás segítő rendszerrel (kivéve amelyik nem, vagy annyira ócska, hogy nehezíti az életet) ezeknek köszönhetően ennyi bonuszt (vagy mínuszt) kap az aki kezeli a járművet.

ÁR: Normál ára a járműveknek.

Fegyverzet

 

Az alien koránt sem egy békés világ és ennek köszönhetően a járművek többségét felszerelik valamilyen fegyverzettel. Természetesen kizárólag a katonai és a céges illetve biztonsági őrségek rendelkezhetnek ilyen holmikhoz szükséges engedélyekkel, azonban nem ritka, hogy zsoldos, kalóz és ellenállási csoportok is pakolnak valami komolyabb tűzerőt a járműveikre. A rendes világokon viszont komolyan szabályozzák ezeket és gyakran súlyos büntetésekkel jár ha valaki átalakítja a gépét.

 

FEGYVERZET: A fegyverzet neve és típusa.

ACR: Automatikus Célmeghatározó Rendszer. Egy robot aggyal ellátott célzó készülék amely alkalmassá teszi arra a fegyvert, hogy a megadott célpont azonosítsák követően tüzeljen. Ez az érték azt mutatja meg, hogy az automatika mennyire dob, hogy leszedje a nem kívánt ellenségeket.

CM: A fegyver kézi vezérlés alkalmával biztosított bonusz értéke.

TÁV: Annak értéke, hogy meddig visz el a fegyver méterben mérve.

LTM: Hány méterenként mennyivel kell növelni az alap célszámot.

SEBZÉS: Milyen kockával és szorzóval kell számolni a lövedékenkénti sebzést.

RS: A Rögzítés azt mutatja meg, hogy hányszor 10 golyót lehet kilőni módosítás nélkül.

TGY: Tűzgyorsaság. Hány lövést lehet leadni a fegyverrel egy körben.

LŐSZER: Mennyi lőszer fér a fegyverbe (egy tárba)

ÁR: Normál ára a fegyvernek.

TENGERÉSZGYALOGSÁG

SZÁRAZFÖLDI

M5772

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
 M577 APC 1+14 50/125 km/h 75 250100-150-200 +1 2 000 000$

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
RE700 20 mmElülső torony 7 +2 1 500m 500m+2 d8*10 2 120 3 400 65 000$
PARS 150fázisplazma 10 +3 4 000m 400 m+1 d10*15/2m - 1 500 50 000$

 

 

A USCM csapat- és felszerelés-szállító terepjárója, mely páncélzattal és fegyverzettel jól ellátott; mozgékonysága és viszonylag kis súlya mégis lehetővé teszi, hogy leszállóhajóval gyorsan a harctérre juttatható legyen.

Az alacsony, lapos, tisztán funkcionális APC négykerék-meghajtású vázra épül, melyet egy Arco Continental R-370 típusú, 286 kW-os, múlti-üzemanyagos, gázturbinás, turbófeltöltéses motor hajt. A masszív, 159 cm átmérőjű kerekek közvetlenül a motorból, egymástól függetlenül kapják a meghajtást egy teljesen automatizált, elektronikusan vezérelt áttételi rendszeren keresztül, és egyenként is kormányozhatóak. A gumikat páncélzat védi kisebb fegyverek és repeszek ellen, belső nyomásuk központilag szabályozható. Az M577 alváza kötött titániumból készül, 5 cm-es habgumi borítással az aknák ellen. Az alváz talaj fölötti magassága alapesetben 22 cm, de a hidro-pneumatikus felfüggesztés további 30 centiméterrel képes megemelni a járművet, így az fél méteres akadályokat is leküzd. A rázkódáskiegyenlítők és a 300 kilométeres szélnek is ellenálló felépítés fokozott védelmet nyújt a bent ülőknek. A karosszéria 2 mm vastag, könnyű hegesztett ötvözetből áll, melyet belülról 4 mm vastag bór-karbid kerámialapok borítanak; ezek külső oldalát 2 mm vastagon polimer gyantával vonják be, a csempék repedését meggátolandó. A gyanta egyben részleges védelmet nyújt a pulzáló lézersugarak ellen is. A lapokat belülről egy 3 mm-es, fonott, tűzálló polimer páncélzat borítja. Mindez csak korlátozott védelmet ad, de képes ellenállni kisebb lőfegyvereknek, repeszhatásnak és alacsony sebességű páncéltörő lövedékeknek.

 

Az M577 személyzete két fő (egy sofőr és egy szekció-parancsnok), a szállítható utasok száma 12. Az üléseket védőhámmal látták el orbitális bevetések esetére. Ki- és beszállni a jobb oldali főajtón és a sofőr bal oldali kisajtaján lehet. A meglepően tágas belső térben akár három, harcban töltött napra elegendő fegyver, lőszer, felszerelés és ellátmány helyezhető el. A legénységi fülke hátsó részén található a Mobil Taktikai Műveleti Központ (MTOB - Mobile Tactical Operations Bay), ahonnan a parancsnok audio- és videokapcsolatot tarthat a gyalogsággal, és nyomon kisérheti a csatát a bevetésirányító kijelzőkön keresztül. A taktikai ernyők mellett minden katonának van két kisebb képernyője is, névvel ellátva. Az alsó a harci sisakba épített videokamerák képét mutatja, a felső a személyes adatokat írja ki: EEG, EKG, légzésszám, keringési rendszer állapota, látásélesség, stb., így teljes kép kapható minden egyes katona fiziológiai állapotáról. A két sor kis ernyő feletti és melletti nagyobb monitorok mutatják a terepjáróban ülőknek a külső környezetet. A sofőr csak korlátozottan lát ki a törésálló kvarckristály ablakon, ezért periszkópok állnak a rendelkezésére, melyek az oldalsó és hátsó teret mutatják. A sofőr és a parancsnok multi-funkciós kijelzőkön tanulmányozhatja a jármű szenzorainak jelzéseit az APC körüli taktikai zónáról. A fő keresőfényre erősített szenzorsor 270 fokos körben lát az APC előtt és körül; hőkeresőt, TV-optikát, UV-detektort és ultraszonikus mozgásérzékelőt tartalmaz. Az elülső fegyverkupolába milliméter-hullámos célzóradart építettek, míg a fő torony a központi szenzorok segítségével fogja be a célokat, vagy saját feltérképező és kereső funkcióit használja e célra. A radarok hatótávolsága embernagyságú célok esetén, nyílt terepen kb. 3000 méter. A szenzorokat fehér és infravörös keresőfények, nátrium ívlámpák, forgó helyzetjelző villogók és harci szirénák egészítik ki. Az APC felépítménye és speciális berendezései alkalmasak a radarsugarak, valamint az infravörös és lézeres letapogatás előli rejtőzködésre. Automata navigációra kapcsolás esetén egy letapogató lézer másodpercenként húszszor méri a a távolságot a kerekek és az akadályok között, s az eredményt a jármű központi számítógépébe továbbítja, így az APC nem ütközik semminek.

A csapatszállító elején található fegyverkupola két szinkronizált Republic Electric RE700 20 mm-es gépágyút rejt magában, melyeket egy-egy 1700 lőszeres multitöltő lőszeradagoló lát el. Az APC fő fegyvere a lövegtoronyban található, mely lehetővé teszi a fedezékből való tüzelést. A torony elektromotorok segítségével teljes egészében, önállóan mozgatható egy sínen (a lőszerrel és elektromos ellátással együtt), mely egészen a jármű hátsó oldaláig tart. Így a terepjáró képes alacsonyabb helyekre is begurulni, ahová a toronnyal együtt már nem férne be. Három különböző fő fegyver állítható szolgálatba az M577-en. Az M577A típuson két 20 mW-os Boyars PARS 150 fázisplazma lézerágyú található, az M577A2-n két Republic Dynamics M2025 40 mW-os szabadelektron lézer, míg a legújabb M577A3-on két 20 MeV-os turbóváltó meghajtással feltöltött részecskesugár ágyú.

 

EGYÉB JELLEMZŐK:
Magasság (leengedett torony): 2,17 m
Magasság (fent lévő torony): 2,81 m
Hossz (leengedett torony): 9,22 m
Hossz (fent lévő torony): 8,58 m
Szélesség: 3,38 m
Hadisúly: 14.500 kg
Országúti sebesség: 150 km/h
Gyorsulás: 42 km/h hat másodperc alatt

m2422

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
M-242 1+3 166km/h 30 4010-20-30 +3 50 000$

 

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
Ventral “Maniac” Rotary - 0 1000m 100m /+3 d10*10 2 50 900 10 500$

 

 

Az M-242 tervezésénél a könnyen elérhetőség, az egyszerűség játszotta a fő szerepet. A jól bevált civil Dihotei ATV-t vették alapul. Az M242 kisebb és csak négy kerékkel látták el, egy igen fürge kis jármű lett belőle, egy pá K-000 Gázturbinás motorral, valamint egy a 4 kereket vezérlő computerrel (a computer segíti a stabilitást, és korrigálja az autó gyors fordulásaiból adódó problémákat) szerelték fel. Személyzete egy fő vezető és egy lövegkezelő. A löveg egy 10 mm-es iker Gatling rendszerű Vulcan gépágyú, amely 1000 m-ig szinte bármit le tud küzdeni. A gyors manőverezés és nagy sebesség, viszont a páncélozottság rovására ment, hiszen a legtöbb fegyver képes a járművet elintézni.


grv-wy2

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
GRV-WY 1+2 40/90 mph/h 90 150-37-74-111-150 - 5 300 000$

 

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
571-Cautogun 7 - 800m - D6*10 3 30 1 500 75 000$
PARS 180fázisplazma 10 +4 7 000m 1 000 m+1 d10*20/6m - 1 500 150 000$

 

 

A WY legújabb fejlesztése a lépárnás lebegő tank. Egy olyan szerkezet, ami a hajtóművekből lefelé irányúló energiát (levegőt) használja önmaga lebegtetésére. Nem rég adták át az első példányokat a Tengerészgyalogság számára csapat próbára. Az első éles bevetésükre az Alexandriai erődvilágokon került sor 2215-ben. Drága és igen fejlett technológia ami áttörést hozhat a szárazföldi harcászatban. Azonban a levegővel nem rendelkező világokon egyenlőre még használhatatlan, így ott maradnak a jól bevált APC-k és egyébb kerekes járművek. Kutatások folynak, hogy a járművett az űrhajókon is használt gravitáicós kiegyenlítőket szereljék fel, viszont a többlet súly miatt egyenlőre ez kivitelezhetetlen.

M34A22

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
 M34A2M22A3M40

 

2 100km/h90 km/h70km/h 7585100 250100-150-200 +100  3 500 000$5 000 000$8 500 000$

 

 

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 115 mm-es sínágyú  - +3 15 000m 3 000m +1 d10*30 - 1 60 75 000$
20 KWPlazma védelmi torony 10 - 1 000m - d10*10/2m 1 10 1 000 150 000$

 

 

Ezek a típusú tankok a fő harci tankjai a Gyarmati tengerészgyalogságnak (USCM). Mindegyik tankokat úgy tervezték, hogy megfeleljen, a különböző szállítóhajók raktérméretének ezáltal könnyen tudják őket szállítani az űrben, hogy bármilyen had szintéren betudják őket vetni. A páncélosok tradicionális támogató egységei a gyalogságnak amik gyorsan és hatékonyan tudnak nagy méretű támogató löveget a harctérre. A legnehezebb páncélosoknak 115 mm-es lövegjük van 60 lőszerrel valamint fűst gránátvetővel, aknakereső szenzorokkal. Légűr vadászok ellen egy 20 kw-os plazma torony van benne.

P-50002A Caterpillar P-5000 rakodógép az elsődleges emelőeszköz, melyet a USCM a logisztikában és felszerelésmozgatásban használ. Antropomorfikus külsővázas szerkezete nagy flexibilitást tesz lehetővé az áru előírásszerű kezelése során, és a felszerelt műhelyektől távol is alkalmas nehéz szervizmunkák elvégzésére. A rakodógépet úgy tervezték, hogy pontosan utánozza a kezelő mozdulatait. A lábak és karok mozgását lineáris motorok irányítják, melyek követik a vezető mozgását. A kéze és lábra húzott szimulátorkesztyű és -csizma érzékelik a mozdulatokat, és az ember erejét ezerszeresére növelve adják át azokat a gépezet fémkarjainak és -lábainak. A méretes manipulátorok a karok belsejében elhelyezett fogantyú/joystick kombinációval irányíthatóak, akárcsak a végükre csatolt különféle szerszámok, például a lángvágó-pisztoly.

A mintegy két tonna súlyú, négy tonna emelőképességű gép alapváza edzett acél, talpai titánborításúak, hajtóerejét hidrogéncella adja. Erős, mechanikus fémkarjai közel 2,5 méter hosszúak, kezelőjét vaskos rudak védik.

A Sulaco rakodógépei ütött-kopottak és olajfoltosak. Hátuljukon még halványan látszik a Caterpillar felirat, ahogy az elefántcsontvázra vagy dinoszauruszra emlékeztető szerkezetek végigdöngenek-dübörögnek a fedélzeten.

LÉGI

ud-4l2

ADATOK UT SEB ŰR SEB SF KAR KEZ ÁR
 UD-4L Dropship  1+1/60  2 500km/h2,5 mah 15 50 250100-150-200 +2 9 500 000$

 

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 25mm „Gargoyle”  - +3 3 000m/3 űr 700m +1/0,7 űr d10*10 1 30 900 70 000$
  8x150 mmrakéta

 

7 +2 12 000m/12 űr 1 000m +2/1 űr d12*15/2m - 1 8 10 000$
 Mk70”Banshee”  7 +5 8 000m/8 űr 1 000m +1/1 űr d12*10/2m - 2 32 5 000$
                   

 


Az UD-4L a Gyarmati Tengerészgyalogság páncélburkolattal és nehézfegyverzettel felszerelt, sokoldalú leszálló-, szállító-, harci- és támogatóhajója. A Cheyenne légkörben is használható, orbitális pálya és bolygófelszín között közlekedő hajó és taktikai csapatszállító jármű, mely 16.000 kg hasznos teher fuvarozására alkalmas. Képes saját erejéből lentről megközelíteni az orbitális pályát rögtönzött felszállóhelyekről is, függőleges felszállási képességének (VTOL - vertical take-off) köszönhetően, mely jóval mozgékonyabbá teszi más hasonló járműveknél. A leszállóhajó ezen kívül bevethető földi hadműveletekben közvetlen támogató lövészhajóként is, amikor saját külső ágyúit valamint a fegyverállványaira és nehézirányzékaira szerelt rakétákat és lövedékeket használja.

Az UD-4L-t legjobban talán egy űrsikló és egy Huey Aircobra vagy Apache AH-64 harci helikopter keverékeként lehetne leírni. Legénysége két fő: a pilóta és a másodpilóta, aki egyben fedélzetmester és fegyverzeti tiszt is. A járművet két Republic Dynamics TF-900 turbina és két TF-220/A-14 kombinált ciklusú motor hajtja, hossza 25,18 méter, fesztávolsága 12,59 méter, magasság 6,05 méter, súlya 18.620 kg, teljes rakománnyal 34.630 kg.

Fegyverzete:

 1 db    25 mm-es „Gargoyle” gépágyú 900 lőszerrel,

32 db   Mk70 „Banshee” 150 mm-es vezérlés nélküli rakéta,

8 db     Mk10 „Mini” 70 mm-es vezérlés nélküli rakéta,

8 db     120 mm-es vezérelt rakéta,

6 db     AGM-220 föld-levegő rakéta,

2 db     TSAM elhárító rakéta

2 db     AIM-90 rövid hatótávolságú levegő-levegő rakéta.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK, ÉRDEKESSÉGEK:

A Sulaco fedélzetén két UD-4L található. A 01-es számúval száll le a csapat az Acheronra, majd ennek lezuhanása után Bishop a 02-es számút hozza le távirányítással. Mindkét jármű logója egy felfegyverzett sast ábrázol. A 01-es hajó hívójele BUG STOMPER (Bogárirtó), jelmondata "WE ENDANGERED SPECIES" (Fajokat veszélyeztetünk), míg a 02-es hajó hívójele SMART ASS (Nagyokos), jelmondata "WE AIM BY P.F.M." (P.F.M. = Pure Fucking Magic, vagyis kb. Ahogy mi célzunk, az totál kib...ott varázslat).

ua-4t2

ADATOK UT SEB ŰR SEB SF KAR KEZ ÁR
 UA-4T  1+1  3 000km/h3 mah 18 60 250100-150-200 +3 15 000 000$

 

 

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 25mm „Gargoyle”  - +3 3 000m 700m +1/1 űr d10*10 1 10 900 75 000$
 PARS 150fázisplazma  8 +3 14 000m/14 űr 1 000m +1/1 űr d10*15/2m - 2 500 150 000$
 32x120 mm rakéta  7 +5 8 000m/8 űr 1 000m +1/1 űr d12*10/2m - 2 32 5 000$

 

 

Az UA-4T a Gyarmati Tengerészgyalogság páncélburkolattal és nehézfegyverzettel felszerelt, sokoldalú, harci hajója. Egyetlen célt szolgál, hogy a lehető legnagyobb és leggyorsabb pusztítást hajtsa végre. Ennek köszönhetően sokkal gyorsabb és erősebb is mint az UD-4L típusú „testvére”. A legfejlettebb célzó rendszerrel és optikai célkeresőkkel van felszerelve, nem is beszélve a különleges fegyverzetéről amivel akár egy Fregattal szemben is felveheti a harcot. Alvókapszuláinak köszönhetően akár hosszabb űrutazásra is alkalmas 5 fő számára.

ov223

ADATOK UT SEB ŰR SEB SF KAR KEZ ÁR
OV 22  1+1  4 500km/h4,5 mah 22 40 20050-100-150 +5 27 000 000$

 

 

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 25mm „Gargoyle”  - +3 3 000m 700m +1/1 űr d10*10 1 10 900 75 000$
 PARS 150fázisplazma  8 +3 14 000m/14 űr 1 000m +1/1 űr d10*15/2m - 2 500 150 000$
 Mk70”Banshee”8x120 mm rakéta  7 +5 8 000m/8 űr 1 000m +1/1 űr d12*10/2m - 2 32 5 000$
 40x1 tonnás bomba  6 +2 8 000m  automat bemérés d12*15/500m - 2 40 15 000$

 

 

A „Lándzsafej” egyike a legfejletebb vadászbombázóknak amik több funkciós célok ellátársára alkalmas. Fegyverzete és gyorsasága alkalmassá teszi mind cirkáló támadásra, mind vadász-vadász elleni küzdelemre, mind pedig félelmetes mértékű szőnyegbombázásra. A gépre felszerelt bomba rendszer automat lőtáv elemzőjének köszönhetően nem számít a bomba kioldásánál a távolság, azonban csak légkörben használható.

DREADNOUGHTS2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
USCM fregatt Conestoga Osztály  1+1/90  - 8 4(0,74) 100 2 000500-1 000-1 500 - 150 000 000$

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 4x2-es 30mm-es Sínágyú torony  10 - 5 űr - d10*10 - 4 - 350 000$
 8xXM28 rakéta(taktikai atomrakéta)  13 +5 80 űr 10 űr +1 D4*250/1űr100km - 0,1 8 10 000 000$
 2 db Részecskesugár ágyú  7 +2 15 űr 3 űr +1  d10*50  - 1 - 7 500 000$
 6 Infra lézer torony  8 +4 10 űr 2 űr +1  d6*25  - 2 - 5 000 000$
 Rakéta csali(elterelés)  13 - 25 űr - - - 2 20 1 000 000$
 Űr akna  13* - - - d4*50d8*50d12*50 - 4 60 200 000$500 000$1 000 000$

 

                        *Az akna észrevételéhez szükséges szenzordobás alap nehézsége!   

 

A Conestoga osztály fregattjait, csapat és logisztikai szállításra tervezték, limitált védelmi kapacitással, évek múlva az USCMC elsődleges rohamhajójává vált. A hajók elsődleges feladata a csapatszállítás, másodlagos pedig az ismert űr ellenőrzése, valamint támogató bolygóbombázás. A Conestoga osztályból 36 épült. A CMC egészen az első Bougainville osztályú támadó csapatszállító szolgálatba állításáig gyártotta.

A hajó 385m hosszú és 78 000 tonna súlyú, a Conestoga tervezése során egy aszimmetrikus 8-17-0 típusú konfigurációt alkalmaztak, optimális szállítókapacitás, megfelelő testpáncélzat. Az elsődleges meghajtó rendszere egy Westingland A-59-es fúziós reaktor, 3.6 Terrawat kapaciású. Mint a legtöbb hadihajó, a Conestoga is egy Lithium-Hydride vagy „száraz” fúziós reaktort alkalmaz. Természetesen az FTL (Faster Than Light – Gyorsabb Mint a Fény) utazáshoz a Conestoga egy Romberg-Rockwell Cygnus 5 tachyon hiperhajtóművel van felszerelve, a normális járőrözési sebesség 0.74 fényév/1 nap. A Conestogát felszerelték egy 28 Terrabyte kapacitású 60 carbonmagos nagyszámítógéppel, hogy csökkentsék a személyzet munkamennyiségét és növeljék a biztonságot, a különböző küldetések szinte teljesen automatizáltak. Az emberi irányítást főleg űrharcoknál, komolyabb katonai manővereknél, valamint pályamódosításoknál szokták alkalmazni. A vázlegénység 1 navigátor, 1 mérnök, 90 alvókapszula, de ez 200-al még bővíthető a raktérben. Evakuációs felszerelés: 8 EEV, 200 űrruha, 80 mentőkapszula. Alap fegyverzet: 10 Smart-gun, 100 Impulzus Karabély, 20 lángszóró, 200 pisztoly, 30 shotgun, és 30 egyébb fegyver. 4 dokkoló hangár van, 2 leszállóhajó, de ez 4-re növelhető, mindegyikhez 1 APC, és 4 Sentry-gun. A csatahajó fegyverzete: 8 XM28 rakéta, 2 Részecskesugár ágyú, 4 30mm-es Sínágyú torony (mindegyik 2db ikerágyúval), 6 Infra lézer torony, 60 orbitális akna, 20 csali, 2 manőverező „drone”.

.

zeus2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
USCM fregattZeus Osztály  1+1/150  - 10 5(0,85) 130 3 500875-1 750-2 600 - 320 000 000$

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 4x2-es 30mm-es Sínágyú torony  10 - 5 űr - d10*10 - 4 - 350 000$
 16xXM28rakéta(taktikai atomrakéta)

 

13 +5 80 űr 10 űr +1 D4*250/1űr100km - 0,1 16 10 000 000$
 4 db FejlesztettRészecskesugár ágyú  9 +3 17 űr 3 űr +1  d10*60  - 1 - 10 500 000$
 8 Infra lézer torony  8 +4 10 űr 2 űr +1  d6*25  - 3 - 5 000 000$
 Rakéta csali(elterelés)  13 - 25 űr - - - 2 40 1 000 000$
 Űr akna  13* - - - d4*50d8*50d12*50 - 4 80 200 000$500 000$1 000 000$

 

*Az akna észrevételéhez szükséges szenzordobás alap nehézsége!

Eddig összesen 6 épült, a Zeus, a Hera, az Ares, az Agamemnon, a Herkules és a legújabb az Apollon. A Hera jelenleg a Tartarus szektorban teljesít szolgálatot, a „Maruder” invázió elhárításban segédkezik. A többi a föld körül kering orbitális pályán.

 

A Zeus az USCMC elsődleges csatahajója jóval nagyobb és jobban felfegyverzett, mint a Conestoga osztály csatahajó, jól páncélozott és jól felfegyverzett elsődleges csapásmérő hajó, a fő profilja az orbitális bombázás és az űrharc, de ha szükséges, akár 6 szakasznyi tengerészgyalogost is képes elszállítani. A hajó hossza 595m. 2 darab, 3.6 Terrawat kapaciású, Westingland A-59-es fúziós reaktor működteti. . Mint a legtöbb hadihajó, ez is Lithium-Hydride vagy „száraz” fúziós reaktort alkalmaz. Természetesen az FTL (Faster Than Light – Gyorsabb Mint a Fény) utazáshoz a Zeus egy Romberg-Rockwell Cygnus 5 tachyon hiperhajtóművel van felszerelve, a normális járőrözési sebesség 0.85 fényév/1 nap. A Zeust felszerelték egy 36 Terrabyte kapacitású 60 carbonmagos nagyszámítógéppel, hogy csökkentsék a személyzet munkamennyiségét és növeljék a biztonságot, a különböző küldetések szinte teljesen automatizáltak. Az emberi irányítást főleg űrharcoknál, komolyabb katonai manővereknél, valamint pályamódosításoknál szokták alkalmazni. A vázlegénység 2 navigátor, 2 mérnök, 50 alvókapszula, de ez 1000-al még bővíthető a raktérben. Evakuációs felszerelés: 8 EEV, 200 űrruha, 80 mentőkapszula. Alap fegyverzet: 10 Smart-gun, 100 Impulzus Karabély, 20 lángszóró, 200 pisztoly, 30 shotgun, és 30 egyébb fegyver. 4 dokkoló hangár van, 2 leszállóhajó, de ez 4-re növelhető, mindegyikhez 1 APC, és 4 Sentry-gun. A csatahajó fegyverzete: 16 XM28 rakéta, 4 Fejlesztett Részecskesugár ágyú, 8 30mm-es Sínágyú torony (mindegyik 2db ikerágyúval), 8 Infra (vörös) lézer torony, 80 orbitális akna, 40 csali, 4 manőverező „drone”.

 

NTV Mk1 Snakfighter2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
NTV MK1 Snakefighter  1+4/25  2 000km/h2 mah 10 3(0,5) 80 1 500375- 750-1 100 +2 95 000 000$

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 2x25mm „Gargoyle”  - +3 3 000m 700m +1/1 űr d10*10 1 10 900 75 000$
 16x120 mm rakéta  7 +5 8 000m/8 űr 1 000m +1/1 űr d12*10/2m - 2 16 5 000$
 8x220 mmAGM  6 +1 10 000m/10 űr 1 000m +2/1 űr d12*15/2m - 1 8 25 000$
 64x150 mmrakéta  7 +2 12 000m/12 űr 1 000m +2/1 űr d12*15/2m - 1 64 10 000$
 2xXIM28rakéta(taktikai atomrakéta)

 

9 +4 40 űr 10 űr +1 d4*75/0,5űr10km - 0,1 2 1 000 000$

 

A Snakefighter egy gyors és könnyű csapatszállító hajó, kifejezetten rajtaütések, hajómegszálló, esetleg hosszan elhúzódó mélyűri akciók miatt hozták létre. Képes egy szakasz gyalogos katonát csillagközi mobilitással felruházni és relatív önellátóvá tenni. Igen jó az űrbeli manőverező képessége, valamint képes az atmoszférába is berepülni.

 

Az alap személyzet 5 fő (pilóta, másodpilóta, fegyverkezelő, navigátor, mérnök és egyéb személyzet pl.: sebesültek), de a gép létfenntartó rendszer 100 fő ellátásra van tervezve. A lakó és pihenő szobák, igencsak spártaiak, hiszen az űr személyzet rotációs rendszerére lettek tervezve (egy váltás dolgozik egy váltás eszik és pihen). Ebből kifolyólag csak 30 fő részére vannak ágyak és szobák. Az orvosi részleg nagyon szegényes, csak nem halálos sérülések ellátásra képes.

 

2 rakodó kisméretű rámpája van, a rakodó tér mindig zsúfolásig van ellátmánnyal, hiszen a hajó nem rendelkezik alvó kapszulákkal. A rakodó tér egy részében kialakítható egy az APC-hez hasonló belső irányító fülke (térképek, monitorok és parancsnoki szék.

 

 2 EEV, 100 űrruha. 4 Smart-gun, 15 Impulzus karabély, 8 lángszóró, 20 pisztoly, 2 sentry-gun.

 

Az űrhajó maximum 4 fényévnyi távolságra képes üzemeltetni a hajtóművet (0.5 fényév/nap), emiatt csak rövidebb kb.: 1 hetes ugrásokra képes, utána tölteni kell.

 

A fegyverzet: 2x25 mm "Gargoyle" Gattling, 16x120 mm rockets, 8xAGM-220 missiles, 64 x 150 mm rockets, 2 x TSAM Missiles, 3xAIM-90 missiles, 2 XIM-28A missiles.


TÁRSASÁG

LÉGI

N-1 Bougainville2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
N-1 Bougainville  1+1/50  - 10 5(0,85) 130 2 000500-1 000-1 500 - 220 000 000$

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 2x2-es 30mm-es Sínágyú torony  10 - 5 űr - d10*10 - 4 - 350 000$
 2xXM28rakéta(taktikai atomrakéta)

 

13 +5 80 űr 10 űr +1 d4*250/1űr100km - 0,1 2 10 000 000$
 1 db FejlesztettRészecskesugár ágyú  9 +3 17 űr 3 űr +1  d10*60  - 1 - 10 500 000$
 Rakéta csali(elterelés)  13 - 25 űr - - - 4 15 1 000 000$
 Űr akna  13* - - - d4*50d8*50d12*50 - 2 20 200 000$500 000$1 000 000$

 

 

Az N-1 Bougainville osztályú csatahajót a társaságok szolgálatában álló leggyakrabban használt fregatt. Alapvetően biztonsági célokra szokták használni, rendszerek telephelyek biztosításra. Gyors és megbízható űrhajó típus, ami jól páncélozott és jól felfegyverzett, ha szükséges, akár 5 szakasznyi zsoldost is képes elszállítani. A hajó hossza 295m. 2 darab, 3.6 Terrawat kapaciású, Westingland A-59-es fúziós reaktor működteti. . Mint a legtöbb hadihajó, ez  is Lithium-Hydride vagy „száraz” fúziós reaktort alkalmaz. Természetesen az FTL (Faster Than Light – Gyorsabb Mint a Fény) utazáshoz a Zeus egy Romberg-Rockwell Cygnus 5 tachyon hiperhajtóművel van felszerelve, a normális járőrözési sebesség 0.85 fényév/1 nap. A Zeust felszerelték egy 36 Terrabyte kapacitású 60 carbonmagos nagyszámítógéppel, hogy csökkentsék a személyzet munkamennyiségét és növeljék a biztonságot, a különböző küldetések szinte teljesen automatizáltak. Az emberi irányítást főleg űrharcoknál, komolyabb katonai manővereknél, valamint pályamódosításoknál szokták alkalmazni. A vázlegénység 2 navigátor, 2 mérnök, 50 alvókapszula, de ez 1000-al még bővíthető a raktérben. Evakuációs felszerelés: 4 EEV, 70 űrruha, 35 mentőkapszula. Alap fegyverzet: 10 Smart-gun, 60 Impulzus Karabély, 10 lángszóró, 100 pisztoly, 10 shotgun, és 15 egyébb fegyver. 1 dokkoló hangár van, 2 leszállóhajó, mindegyikhez 1 APC, és 4 Sentry-gun. A csatahajó fegyverzete: 2 XM28 rakéta, 1 Fejlesztett Részecskesugár ágyú, 2 30mm-es Sínágyú torony (mindegyik 2db ikerágyúval), 20 orbitális akna, 15 csali, 2 manőverező „drone”.

WY Kereskedő2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
WY Kereskedő  3  - 8 4(0,6) 20 30075-150-225 - 100 000 000$

 

 

A Weyland Yutani arra a célra hozta létre ezt a hajó típust, hogy a legolcsóbb módon tudják eljuttatni a kolóniákra az utánpótlást, illetve visszahozni onnan anyagokat. Egy hajó készletével hónapokra eltudnak látni egy kolóniát. Ezek a hajók hatalmasak és a szállítóhajók közül a legnagyobb raktérrel rendelkeznek, azonban nem alkalmasak minden típusú anyag szállítására. Akárcsak más cégekénél a WY Kereskedő sem beszerezhető a nyilvános kereskedelmi helyeken.

 

A hajó több mint 70%-a raktér a többi területet pedig spártai körülményekhez rendezték be az utasok számára. Néhány Kereskedő át lett alakítva ember központúvá és azok komoly csapatszállítókként működnek. Az átalakított hajófedélzet akár 1 000 gyalogos is szállítható. Bár a Weyland csak, mint szállítóhajó használja ezeket a gépeket teljes mértékig saját legénységgel mégis általánosságban be jegyzet űrtranszportként tartják számon. Állomások között minden további nélkül tud közlekedni azonban a légkörbe nem tud anélkül belépni, hogy ne komoly töréssel végződő landolás legyen belőle.

 

Sajnos azonban túl szép lenne ha valóban csak a Yutani kezén lenne ilyen jószág. Tekintettel a hatalmas mérete relatíve gyors hajtóműveire és a bejárható nagy távolságokra nem ritka, hogy csempészek alá tartozik egy-egy darab. Összesen 50 alvókapszula van a fedélzeten amit lehet módosítani akár 1 000-re is, 1 mentőkapszula, 10 űrruha, 3 pisztoly és egy lángszóró van a fedélzeten.

Nova WY2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
Nova  5/8  1000km/h1,0 mah 7 2(0,6) 20 30075-150-225 +2 87 000 000$

 

A Waylend-Yutani egyik új és népszerű fejlesztése, igen jól alakítható és módosítható hajó, akár rövidtávú, akár hosszú távú űrutazásokra is alkalmas. Általában 8 fős legénység szükséges a kezeléséhez (Kapitány, Első Tiszt, Gépész Tiszt, 2 Segédgépész, és 8-11 Steward), de ha nincs szállítandó utas, akkor csak minimális legénység 2-5 fő is elég az irányításához, a hajó irányítását a legénység mellett egy új nagy teljesítményű mesterséges intelligencia is segíti.

 

A hajó legnagyobb előnye a modulrendszer, a belső tér igen könnyen alakítható át, így kombinálható a rövid távú emberszállítás, a hosszú távú alvókapszulás szállítással is. A legénységnek egy külön 16 alvókapszulából álló szoba áll rendelkezésre. A Nova-n rövidtávra maximálisan szállítható utaslétszám 200 éber és 200 alvókapszulás utas. Hosszú távra 800 alvókapszulás utas helyezhető el benne, de ilyenkor kisebb a hajón a szabad tér, ahol a luxus és szórakoztató termek vannak. A rövidtávú utakon a hajón mindenféle extra szolgáltatás található, mint például az úszómedence, teniszpálya, bár, tánctér. ilyenkor az egész hajó a régi luxustengerjárókra emlékeztet. A Nova jellegzetessége a tetőn található körpanorámás hatalmas kilátóterem, az utasoknak innen remek kilátása nyílik az űr szépségeire. A Nova-kat ilyen módon akár turista és az űr szépségeit bemutató utakra is szokták használni.

Természetesen a hajót az előírásoknak megfelelően felszerelték a megfelelő számú mentőkapszulával, minden alvókapszula tároló egyben egy mentőegység is. Az ébren lévő utasok mentéséről, a leválasztható panoráma kilátó, valamint a Nova-k külön belső leszálló hellyel rendelkeznek, itt általában 5 átalakított Lockmart Starcube mentőhajó található, mindegyik 10 utas elszállítását képes elvégezni. (Megjegyeznénk, hogy a társaságok, sokszor a profit reményében ezt a belső leszállóhelyet is raktérré alakítják át.

WY Goldrush2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
Goldrush  20  - 5 - 50 500125-250-375 - $

 

A Wayland-Yutani egy régóta gyártott terméke a Goldrush, az egyik legnépszerűbb bányászhajó az űrben. A bányászhajók általában egy közelben lebegő finomító és gyártó üzemmel együtt mozognak, ide szállítják át, a széttört és feldarabolt aszteroidákat. Két nagyméretű bontó robotkarral rendelkeznek. Igen erős reaktorral van ellátva a hajó, hiszen az aszteroidák bontásához és mozgatásához hatalmas energia szükséges. A hajón legénysége általában Mérnök kapitányból, Segédmérnökből, és 10-18 bányászból áll. A veszélyes munka és a körülmények miatt a hajók erősen páncélozottak. Csak bolygóközi utazásra képesek, arra is korlátozott távolságra, hiszen az ilyen hajók általában egy nagyobb szállítóval, vagy finomítóval közösen szoktak együtt dolgozni, sokszor a legénységet, kisebb szállítók viszik hozzájuk a közeli bányászkolóniákból.

A hajón a bányászoknak és a legénységnek megfelelő számú különleges űrruha áll a rendelkezésére, általában a külső védelme meg van erősítve 15 SFÉ-t ad. Az űrruhákon kívül, megfelelő bányászfelszerelés is található a hajón, egy pihenő és szórakozó kabinnal együtt, ahol a nem szolgálatban lévő munkások tudnak pihenni.

CIVIL

SZÁRAZFÖLDI

Weyland Condor2

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
Condor 1 100/600 km/h 10 20-5-10-15-20 +3 270 000$

 

 

Az Weyland által piacra dobott lebegő motor, ötvözi a klasszikus stílust, a modern technikával, ez igen közkedvelté tette a telepesek körében, inkább csak borsos ára jelent gátat. Mivel a lebegő a legújabb fúvókás technológiát használja, a lebegőt egy hatalmas motor hajtja, ami a változtatható fúvókáknak köszönhetően, nagyon jól manőverezik és akár a jócskán a föld fölé emelkedhet, a maximális biztonságos magasság 100 méter körül van, a beépített automatika sokszor letiltja, ha e szint fölé óhajtunk emelkedni.  Az erős motornak köszönhetően igen gyors és kedvelt jármű. Nemrég piacra dobták a 2 és 4 személyes változatot is. Condor-2 és Condor-4 néven.

Vegas Dream2

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
 VD 1 200/310 km/h 5 15-3-6-9-15 +3 110 000$

 

 

A Vegas Dream nagy próbája volt a Skywiennek, hogy egy dízájnos és gyors motort építsenek. Azonban nem sikerült teljesen a kísérlet, mert bár színben és formában sikerült az igényeket kielégíteni a sebeség terén biztonsági tesztek folyamatos eredményei miatt inkább viszáb vettek, hogy maradjon még használható kuncsaft.  Elit kis gép leginkább pozőröknek.

WY Naito2

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
WY Naito 1+1 140/270 km/h 15 30-7-14-21-30 +1 10 000$

 

 

A 120-as Naito a legszokványosabb és legkedveltebb szabvány jármű a meghódított rendszerekben. Alapvetően elég erős és strapabíró motorja van, amelyhez olyan vázat terveztek, ami szinte bármilyen terepen el tud menni. Könnyen kormányozható és igen hálás kis jármű. Nélkülöz minden fölösleges luxust, ami alkalmassá teszi, hogy a szegényebb „átlag” emberek mindennapi használati eszköze legyen.

AGT 2

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
 AGT 1+2 30/110 km/h 35 80-20-40-60 +2 45 000$

 

 

Az Agt-t professzionálisan arra tervezték, hogy bármilyen elképzelhető (vagy elképzelhetettlen) terep viszonyon lehessen vele haladni. Erős külső borítása és strapabíró rendszere hatékony felderítő terepjáróvá teszi. Különleges szenzorrendszerei alkalmassak a környzet letapogatására és azonnali tipográfiai térkép készítésére, ami utána könnyíti a jármű vezetését. Közkedvelt nem csak a terraformálási bázisokon, de a legtöbb kolónián is. Sőt bizonyos világokon amolyan státusz szimbólum egy jól feltuningolt Agt.

NAI-NO-KAMI2

ADATOK UT SEB SF KAR KEZ ÁR
 NAI-NO-KAMI 1/1 30/90 km/h 55 160-40-80-120 - 130 000$

 

 

A Nai-No a leggyakrabban használt kamion az univerumban. Hatlamas rakterével, oirási méreteivel és hihetetlen megbízhatóságával a valaha alkotott legjobb teherszállító.  

LÉGI

M-osztályú2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
M-osztályúSzállítóhajó  7  - 7 0,5-1  40 500125-250-375 +2 47 000 000$

 

Az „M”- osztály („Mega”) egyike a legnagyobb szállítóhajó osztályoknak napjainkban, de szinte minden évben jön egy új tervezésű osztály. Az első „M” –osztályú szállítót 2116-ban állították szolgálatba, mint emberirányítású, automata bányász és olajfinomító szállító.

A tömege 63 000 tonna, fel van szerelve egy Lockmart CM-88B „Bölény” szállítóval is. A hajó el van látva egy intelligens „Anya” repülésvezérlő számítógépes rendszerrel, ami a teljes repülést automatikusan ellenőrzi. 2,1 Terrabyte-os processzora van, de meghibásodások esetére egy + 2,0 Terrrabytes rendszer is hozzáférhető. Az „M”-osztály fel van még szerelve egy 10 és egy 4 méteres mélyűri hyperantennával, csillagközi kommunikációra, de egy rövidtávú UHF/VHF/HF rádió-videó csatlakozóval is fel van szerelve. A fő energiaforrása egy Latrel WF-15 2,8 Terrawatt energiájú fúziós reaktor. A hajó E-űr hajtóműve egy Yutani T7A NLS tachyon motor, maximum 0,42 fényév/ nap sebességre képes. Abban az esetben ha a hajó meg van rakodva automata bányász, finomító berendezésekkel, netán értékes rakománnyal ez a sebesség lecsökken 0,1-0,13 fényév/nap-ra. A fény alatti manőverező hajtóműveit igen erősre készítették, hiszen hatalmas tömegeket kell megmozgatnia. az eredeti Saturn J-3000 motort, kicserélték 2db Rolls-Roys N66 Cyclone hajtóműre, amivel az „M”-osztály hihetetlen tolóerőre tett szert. Mikor mindkét hajtómű üzemel 132 000 kN erőt fejtenek ki.

A legénység 7 fő (Kapitány, Első Tiszt, Tisztviselő (Executive Officer, Személyzeti főnök), Navigációs Tiszt, Tudományos tiszt, Gépészfőnök, Gépészsegéd.), de a hajó létfenntartó rendszere 30 személyt is el tud látni, de csak 7 alvókapszula van. Mentéshez 1 EEV és 20 űrruha. A fegyverzet 3 bénító és 2 lángszóró (Nem katonai). A hajónak 1 Lockmart Starcub mentőhajója is van.

Lockmart Starcube2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
Lockmart Starcube  3  500km/h0,5 mah 5 1(0,1) 20 20050-100-150 +1 500 000$

 

 

A StarCube, egy 48 tonna tömegű 108 légköbméter belső kabinrendszerű egyszerű utasszállító hajó. Fel van szerelve egy kis raktérrel, amiben a személyzet a szükséges felszerelést tudja szállítani. A külső burkolata hagyományos kerámia és kompozit védőanyagokból készült. A fejlett háromlábú leszállótalpakkal a gép, szinte bármilyen felületre lerakható. Alap esetben három személynek van munkaállomás (ülés) beszerelve, egy pilóta, egy másodpilóta és egy tudós. Viszont további helyek is beszerelhetők.

 

A hajó bármilyen hosszú bolygóközi utazásra alkalmazható, kényelmes és gyors, de a csillagközi utazáshoz beszerelhető alvókapszula is. Az űrhajó meghajtó rendszere egy 9 GW-os mikrofúziós reaktor, ami két darab Newington A24 rakétamotort üzemeltet. A csillagközi utazásért egy Romberg 100c tahyon részecskemotor felel, ami alacsony fénysebességet biztosítva juttatja a hajót az E-űrbe.

 

A hajón vész esetére 3 úrruha is található, de felszerelhető alvózsákokkal, tűzoltó, riasztó berendezésekkel is.

TF Alfa-12

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
TF Alfa-1  1/3  800km/h0,8 mah 5 1(0,15) 20 30075-150-225 - 1 500 000$

 

 

A TF Alfa a leggyakrabban használt rövid hatótávolságú teherszállító hajó. Ezt a típust több mint száz éve hozták létre és azóta sem változtattak rajta semmit. Néhányan Bogárnak becézik, utalva a 20. századi Volkswagen gyár autótípusára. A mobil felépítésének köszönhetően különböző szállítmányok szállítására is alkalmas és bármilyen módon át lehet alakítani. Ennek köszönhetően millió féle képen tudják felhasználni a különböző kormányok, társasági szervezetek. A funkciónak megfelelő módon több modulból teszik össze a TF-t azonban az alap felépítése mindig ugyanaz. A McKinley Ion hajtóműnek köszönhetően elég lassú égésű hajó, aminek köszönhetően elég lassú, és légkörben is rossz a manőverezése, azonban az üzemanyagot elég óvatosan használja el. Elég ritka, hogy egy TF Alfa egyedül utazna ugyanis legtöbbször karavánban haladnak és 2-3 hajó szokott együtt utazni. Általában 1 pilótája van a hajónak, de további 3 utas fér még el rajta ezen felül van hozzá 3 űrruha, fáklyák, 1 pisztoly.

Aerodyne Mega Szervíz és Szállító2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
Mega  12  800km/h0,8 mah 8 3 40 500125-250-375 +2 100 000 000$

 

A Tradex által kifejlesztett nagyméretű szállító és javítóhajó, képes befogni a kisebb-nagyobb roncsokat és aszteroidákat, akár rákapcsolódni nagyobb csatahajókra és az űrben szerelni-javítani őket. Igen erős a csillagközi hajtóműve, így akár a legnagyobb csatahajókkal is felveszi sebességben a versenyt. Ormótlan tervezése ellenére remekül manőverezhető, köszönhetően a több irányba forgatható hajtóműnek és a fúvókáknak. Az E-űrben való utazáshoz egy igen erős Rockwell Cygnus részecskehajtóművel is fel van szerelve, természetesen egy erős 1 TerraW-os fúziós reaktor látja el energiával, így akár képes egy sérült csatahajó elvontatásához is. Az összes gépészeti berendezés a hajó hátsó-fölső részében található.

A hajón több javító és dokkoló hely is található, az egyik a hajó tetején van ahol kisebb járműveket képes ellátni, javítani. Itt van egy külön munkaállomás ahol, jó pár javító robotkar található. A másik nagy javító állomás az maga a hajó, hiszen akár mindkét oldala, és az alja is teljesen kinyitható, így rá tud kapaszkodni a javítandó hajókra, ezáltal könnyebbé válik a javítás és szerelés.

A hajót előszeretettel használják a roncsgyűjtők is hiszen hatalmas méretű rakterébe a robotkarokkal viszonylag könnyű bemozgatni a szállítandó járművet, de akár vontatni is lehet őket.

A szükséges legénység általában a következőképp szokott felállni, Kapitány, Első Tiszt, Tisztviselő, Fedélzeti Mérnök, Gépészfőnök, 5-7 Segédgépész. Természetesen a 12 alvókapszulával felszerelve, de ugye ez bővíthető, ha embereket is kell menteni, ilyenkor a felső leszállóhelyen egy odaillő modult helyeznek el, amiben még 20 alvókapszula van elhelyezve, így a megmentett embereket el tudják helyezni. A személyzet lakómoduljai és az irányító központ, a hajó első és fölső részén található. Egy kisebb orvosi szoba is, ahol a sérült munkásokat szokták ellátni, természetesen a hajón lévő Tisztviselő vagy Első Tiszt általában rendelkezik orvosi tapasztalatokkal is.

A hajón található 20 darab különleges űrruha is, külön űrbéli szereléshez, munkához, az SFÉ értéke 15, így jobban véd az apró repeszdarabok és kiszakadás ellen. Az űrruhákon kívül, rengeteg felszerelés és javító berendezés megtalálható, hiszen szinte mindenre fel kell készülniük. Ezeket a berendezéseket, a hajó hátsó részében a gépház alatt, vagy a felső fő „gerincvezeték”-ről lelógatva tárolják. A „gerincvezeték” egy zárt átjáró a hajó első és hátsó része között.

Tradex Betty2

ADATOK UT SEB ŰR SEB FTL SEB SF KAR KEZ ÁR
Tradex Betty  1/20(10)  1000km/h1,0 mah 9 2(0,6) 30 20050-100-150 +1 2 500 000$

 

FEGYVERZET ACR CM TÁV LTM SEBZÉS RS TGY LŐSZER ÁR
 25mm „Gargoyle”  - +1 3 000m/3 űr 700m +1/0,7 űr d10*10 1 30 900 70 000$
 12x120 mm rakéta  7 +3 8 000m/8 űr 1 000m +1/1 űr d12*10/2m - 2 32 5 000$

 

Egy példa a Tradex által készített roncshajókra, hiszen mindenféle más hajók egységeiből eszkábálták össze. Azonban a Betty annyira jól sikerült, hogy szinte egyé nőt a Roncsgyűjtőkkel egyfajta szimbólummá vállva. A legtöbb hajóban lopott alvókapszulák is találhatók. Az ilyen Bettyket, gyakran használják kalózok is. A rakétavetőbe rakéták helyett csáklyákat és egyéb a hajók elfogásához használatos berendezéseket készítenek. A Tradex Bettyk, flexibilis leszálló talpaik segítségével, szinte bárhova képesek megkapaszkodni.

A hajót főleg rövidtávú repülésekre használják, egyfajta polgári és kalóz dropship, de a kalózok vagy a Tradex roncsgyűjtők hosszabb mélyűri bevetésre is használják. Főleg ha hozzájutottak néhány alvókapszulához. Fedélzeti számítógéppel nagyon ritkán (leginkább soha) nem szokták felszerelni. A mélyűri repülésekhez, a nagyobb raktárkészletek és az alvókapszulák miatt a férőhelyek száma kevesebb lesz.