Szociális és Mentális képzettségek

Szociális

Ismeret

Alvilág ismerete (Hidegvér)

(napperek, drogok, fegyverek, tiltott árúk, orvgyilkosok ismerete és beszerzése):

Ezzel a képzettséggel a karakter képes kapcsolatba lépni az alvilággal. Ismeri annak szabályait, és használni tudja annak eszközeit, ha szüksége lenne rá. El tud érni bérgyilkosokat, vagy csempészeket, bérelni zsoldosokat, vagy csak egyszerű verőlegényeket, de ugyan ezzel a képzettséggel ismeri ki magát az alvilág működésével kapcsolatban. Illegális holmik beszerzésénél, vagy azoknak eladásánál is alapvetően szükséges. Egyaránt használható akár űrállomásokon, akár egy drága városi negyedben, akár egy katonai laktanyában.


 

Etikett (Iq)

(társasági, katonai, kolónia, viselkedés):

Teljes mértékig tisztában van az ezt a képzetséget ismerő karakter a cégek, katonai szervezetek működési rendszerével és szabályaival. Leginkább olyankor kell alkalmazni, ha hivatalos ügyek intézése zajlik. Például egy társasági csapat biztosításához katonai kíséretet kérvényezni és elintézni, hogy meg is kapják. Ezen felül minden társadalmi érintkezésre ugyan csak Etikettet kell dobni, hogy a megfelelő módon viselkedjen a karakter.


 

Diplomácia (Hidegvér)

(kiegyezés, túsztárgyalás, politika):

Kényes helyzetek kezelésére vonatkozó képzettség, ami alkalmas minden olyan szituáció megoldására, ami leginkább szociális lépéseket igényel. Komolyabb cégek közötti tárgyalások levezetése, ellenséges kolónián folytatott békeküldetés teljesítése. Alapvetően annak a képessége, hogy felkészülten tudjon a karakter helytállni egy nem fegyveres jellegű konfliktus megoldására. Magába foglalja az etikettet is és a kultúrák ismeretét.


 

Nyelvismeret (Iq)

(angol, kínai, orosz, német, francia):

Az Alien világának hivatalos nyelve az angol, de ezen felül számtalan náció megtartotta és rendszeresen használja is a saját nyelvét. A legelterjedtebb a német, orosz, kínai és japán. De ezen kívül sokan értik a spanyolt és páran a franciát. Minden szintje egy plusz nyelv.


 

Harcászat (Iq)

(flottaszervezés, behatolás, taktika, rajtaütés):

A harcászat alapvetően egy elméleti tervezés, aminek segítségével össze lehet szervezni csapatok mozgását. Alkalmas arra, hogy kis egységeket megfelelő terv alapján beküldhessen a hadnagy egy épületbe épp annyira, mint, hogy összecsapó fregatt flották stratégiai lépéseit elvégezze.

Ezt a képzettséget több féle képen lehet használni. Amennyiben szemben álló két parancsnok között megy a küzdelem, akkor dobatni kell mind a kettő parancsnoknak Harcászat + Intelligenciát és aki többet ért el annak van előnye a másikkal szemben és szerez valamekkora előnyt a csatában. Ezt addig kell ismételni ameddig a két fél közül az egyik el nem ér annyi győzelmet, mint a másik harcászat képzettsége. Ha sikerül annyiszor túldobni a másikat, amekkora a Harcászat képzettsége akkor sikerült totális győzelmet aratni felette. Ezt a fajta Harcászat képzettség használatot azért óvatosan érdemes kezelni és csak azért, hogy gyorsabban le lehessen játszani komolyabb ütközeteket. Minden alkalommal figyelembe véve a szemben álló felek esélyeit, erejét, létszámbeli különbségeit és felszereléseit. A mesélő feladata, hogy ne jöjjenek ki teljesen irreális események. Pl. egy gyalogos kiírt egy egész bolygónyi éhínség lázadót.

A másik eset arra vonatkozik, amikor egy adott feladat megoldására dob egy parancsnok. Ilyen lehet, a behatolás egy túszokkal telezsúfolt kolónia épületbe, vagy egy rajtaütés egy meglepett kereskedelmi hajó legénységén. Ilyenkor, ha a parancsnok sikeresen megdob egy Harcászat + Intelligenciát, akkor akár kaphat a feladatot végrehajtó bevetési csapata +1-et minden akció alatt történő dobására ami kb az adott helyzetig tart. Általában ez az előny 5-10 percen át tar vagy legfeljebb 1 jelenetig. A Harcászat dobásra tett nehézségi célszáma függhet a hely ismeretétől, a terepviszonyoktól stb.


 

Jogtudomány (Iq)

(bírósági eljárások, ügyvédi védelem, vád felépítése, jog ismerete):

A törvények ismeretének képessége. Akik járatosak ebben a képzetségben azok számára nem okoz gondot, hogy tudják, mikortól járnak tilosban és miért mekkora büntetés jár. Legyen az egy társasági komplexum mindennapi életének megzavarása, vagy gyalogságtól való dezertálás. A képzettség alkalmas továbbá adott esetben akár védő ügyvédként, akár mint bíró, vagy ügyész munkáját ellátni.


 

Ráhatás

Megfélemlítés (Hidegvér)

(félelemkeltés, burkolt fenyegetés, zsarolás):

Fizikai vagy szociális lépések megtétele arra, hogy valakit megtörve azt tegye, amit akarunk. Vagy egyszerűen csak reszkessen. Amennyiben sikerül a próba akkor az áldozat megtörik és teljesíti a kívánságokat. Általában Hidegvér és Akaraterő ellenpróba.


Rábeszélés (Hidegvér)

(meggyőzés, érvelés, csábítás, blöffölés, hazugságok, segítségkérés):

A karakter karizmája, vagy beszélő készsége által rá tudja venni a környezetét, hogy azt tegyék, amit ő javasol. Legyen szó egy nő elcsábításáról, vagy egy politikai kampány megnyeréséről.


Művészet (változó)

(zeneszerzés, festészet, rajzolás, költészet, origami):

Valamilyen előadói műfajban járatos a karakter, legyen az szájharmonikázás, vagy éneklés, festészet, költészet teljesen mindegy jobban rosszabbul, de ért hozzá és van némi ismerete a szakmában lévőkre vonatkozóan. Alapvetően minden média sztár ezt használja, hogy csak őt egye a kamera.


 

Szakma

Üzlet (Hidegvér)

(alkudozás, értékbecslés, cégek ismerete, áruk ismerete, tárgyalás):

Legyen szó üzemek eladásáról, vagy némi olcsó kábítószer letárgyalásáról, mindenki ugyanazt a képzettséget, az üzletet használja. Ebbe beletartozik az üzleti kultúra ismerete, az alkudozás, és az értékbecslés is. Érdemes mellé felvenni az Alvilág vagy Diplomácia képzettséget.


 

Szórakoztatás (Hidegvér)

(riporterkedés, bűvészet, zenélés, standup komedi, szereplés, előadás):

A képzettségnél el kell dönteni, hogy milyen jellegű a szórakoztatás. Alapvetően arra, használják, hogy valakit, vagy valakiket szórakoztassanak.


 

Szerencsejáték (Hidegvér)

(fogadások, kártya, kaszinó):

2200-ban is még nagy sikere van a különféle szerencsejátékoknak, bár leginkább továbbra is a kártya és azon belül is a póker megy, de bármilyen szerencsejátékra vonatkozó cselekedett ez alá a képzettség alá tartozik.


 

Vallatás (Hidegvér)

(kínzás, kikérdezés, megtörése az akaratnak):

Minden olyan eszköz ismerete, ami segít megtörni valakinek az akaratát, hogy információt vagy bizonyos feladatok megtételére kényszerítsük. Kínzás metodika.


 

Irányítás (Hidegvér)

(parancsnoklás, utasítás, cégvezetés, munkabeosztás, bányavezetés, nagyobb csoport vezetése):

Katonák csatatéren történő irányításától elkezdve a cégnél dolgozó alkalmazottak munkára sarkalásáig. Minden olyan helyzetben szükséges az alkalmazása, amikor egy csapatnak a cselekedettét befolyásolni kívánja a karakter. A célszám változhat a feladat nehézségétől, hogy a befolyásolni kívánt személyek mennyire fogadják el a vezetést. Amennyiben sikerül a Vezetőkészség + Hidegvér próba akkor a „beosztottak” teljesíteni fogják a feladatot illetve adott esetben még kaphatnak bonuszt is (1-3 között) ami a megfélemlítéssel, vagy mentális egyensúlyt érintő dobássokkal kapcsolatosak.


 

Felderítés (Észlelés)

(nyomozás, kihallgatás, adattok begyűjtése, információszerzés):

Talált nyomok alapján és bizonyítékok segítségével kideríteni, hogy mi történt. De szolgálhat arra, hogy kiderítsd mi merre található. Hol lehet beszerezni különböző dolgokat, ki merre szokott előfordulni. Alkalmas arra, hogy egy gyilkosság helyszínéből következtess arra, hogy mi történt épp annyira, mint lehetőséget add, hogy valakit megtalálj.