Szociális – Mentális

Szociális - Mentális

 

Előnyök:

Művészet (+1 pontos előny):

Egy választott művészeti ágban +3 bónusszal dolgozol.


 

Hírnév (+1 pontos előny):

Valamilyen pozitív hírnévvel rendelkezel. Az hogy mivel az rád és a mesélődre van bízva. Minden esetben ha hírneved ismeretével kapcsolatos szociális próbát dobsz akkor a hírnevednek köszönhetően +3-at kapsz rá.


 

Csinos (+1 pontos előny):

Egészen szemre való vagy, aminek köszönhetően elég könnyen tudod az ujjad köré csavarni az ellenkező nem tagjait. Alapból olyan mintha +1 lenne a Hidegvéreden ami csak a megjelenésre vonatkozik, így akár 6-os is lehet. Ezt a bónuszt viszont minden esetben külön kell jelölni. A 6-os Hidegvér már nagyon veszedelmesen szexi és ennek komoly vonzatai vannak. Ezen felül minden szociális dobásodnál is számít amit befolyásol, hogy mennyire nézel ki jól és ezekre a képzettségekre +1-et kapsz még, tehát a Hidegvér bónusszal együtt összesen +2-vel növekszik az érték. Általában Rábeszélés képzettségre vonatkozik, vagy megfelelő Művészetre.


 

Kedvelt alkalmazott (+1 pontos előny):

Egy nagyobb cégnél, vagy szervezetnél van egy egészen jó pozíciód, ami mind pénzben mind pedig elismerésben komoly előnyt jelent mind háttér mind pedig szociális szempontból. Ha saját céged, vagy csoportod által uralt terepen mozogsz, akkor +2-t kapsz bonuszban a szociális próbadobásaidra, legyen az Etikett, Diplomácia, Rábeszélés vagy bármi más.


 

Kapcsolatok (+1 pontos előny):

A civil, céges, vagy katonai életben vannak emberek, akik jól ismernek, és bizonyos fokig kedvelnek is téged, ezért amíg nem terhes vagy veszélyes a számukra, apróbb szívességeket tesznek neked, ellátnak cuccokkal és infókkal. Általánosságban az mondható, hogy amennyiben szükséged van valamilyen segítségre akkor +2-t kaphatsz Alvilág ismeretre, Felderítésre vagy hasonlókra.


 

Parancsnok (+1 pontos előny):

Ösztönös tehetséged van az emberek irányításához. Tudod, hogyan kell ösztönözni, és hogyan kell büntetni őket. Az emberek hallgatnak rád, és azt teszik, amit mondasz. Persze ha valamit nagyon elcseszel, akkor is te vagy elől. Az előny hatására adott szociális jártasság Megfélemlítés, Irányítás, Harcászat, Rábeszélés használatánál +2 módosítót kapsz a dobásra.


 

Űrkalmár (+1 pontos előny):

Született kereskedő vagy, aminek köszönhetően bárkivel szemben érvényre tudod juttatni az üzleti akaratodat. Ennek köszönhetően minden Etikett, Üzlet, Alvilág ismerete, Rábeszélés dobásodra +1 pontot kapsz.


 

Tehetséges az ágyban (+2 pontos előny):

Az ellentétes nem álma vagy, aminek köszönhetően nincs párod a testi örömök okozásában. Ez nem csak könnyebbé teszi számodra a cél személy elcsábítását amire +3 pontot kapsz, de valamekkora hírnévvel is jár, ha valahol egy kicsit több időt is eltöltesz.


 

Nyitott (+2 pontos előny):

Nyitott vagy új dolgokra, ismeretekre, aminek köszönhetően könnyebben tanulsz, legyen szó bármiről. Ennek köszönhetően új képzettség vásárlása neked csak 1 pontba kerül és a 4-es 5-ös szint is 1-1-ért vehető (4-es szint 4 pont, 5-ös szint 5 pont)! Ez az előny már a karakter alkotásánál is érvényes. Természetesen bizonyos hátrányok ezt az előnyt kizárttá teszik, mint a Szadista, Seggfej!


 

Mérnöki zseni (+2 pontos előny):

Hihetetlen tehetséged van minden technikai dolog kezelésében, neked a gépek nem csak mechanikus zajok és zörejek összessége, hanem egy létezési forma, amely csak arra vágyik, hogy elmondja neked, mit szeretne. Ennek köszönhetően minden technikai képzettségre +1 pontod van, vagy kapsz, ha már megvan.


Mentát immunitás (+2 pontos előny):

Immúnis vagy a Mentátok befolyásoló hatásaira, így nehezebben tudják alkalmazni a képességeiket. Igen erős a szellemi „pajzsod”, így te nem csak a Hidegvéreddel állsz ellen a Mentátoknak, hanem az Akaraterőd is hozzá számolhatod. Mentátok ezt az előnyt nem vehetik fel!


 

Tolmács (+2 pontos előny):

Poligot vagy, nagyon könnyen megtanulsz bármilyen nyelvet, kommunikációs formát. Számodra a legnehezebb nyelv is csak egy a sok közül. Intelligencia pontnyi nyelvismerettel indulsz és számodra minden pontnyi Nyelvismeret képzettség 3 beszélt nyelvet jelent!


 

Magányos farkas (+3 pontos előny):

Magadnak való vagy és sokkal jobban tudod intézni a dolgokat, ha nem kell másra várnod. Ennek az előnynek köszönhetően minden képzettségpróbádra +1-et kapsz, ha egymagad dolgozol (tehát ez nem él a kezdeményezésre).


 

Hátszeles (+3 pontos előny):

Van, aki megdolgozik, van, aki szerencsés és vagy te, akinek meg jár. Akár a cégben akár a gyalogságnál vagy a helyi kolóniában, de nagyon komoly háttered van, aminek köszönhetően jobbak az esélyeid, mint a többieknek legyen szó előre jutásról, vagy szimpla hétköznapokról. Általában egy befolyásos család tagja vagy valami olyan társasági érdek húzódik mögötted, aminek hatása hosszútávú. Amennyiben átlagos kéréseid vannak, akkor azokat szó nélkül teljesítik és minden további nélkül tudsz haladni az előrejutásban. Alapvetően 1 fizetési kategóriával feljebb vagy mint ahol lenned kéne.


 

Utazó (+3 pontos előny):

Mielőtt életed a jelenlegi szakaszába ért sokat utaztál, keresztül kasul bejártad a rendszereket, akár mint céges auditor, akár mint a tengerészgyalogság katonája. Majd minden nagyobb kolónián ismersz egy-két arcot. Tudod, mit merre keress, mit honnan lehet beszerezni. Minden potenciálisan általad ismerhetett bolygón, dobj egy Intelligencia próbát, amihez hozzá adod az előny +3-át, a nehézség 10-es. Az előnyre való dobásnál elért siker mértéke határozza meg, hogy adott szociális jártasság használatánál milyen módosítót kapsz: minden elért pont -1 célszám a próbákra (pl.: Alvilág ismerete, Üzlet stb.)


 

Tisztító érintés (+4 pontos előny csak Civil vagy Kutató karaktertípus veheti fel):

Az Alien sötét és komor világán az emberek lelke is könnyen elvetemedik. Sokakat és gyakran kísértenek, sötét gondolatok, gonosz késztetések, és nap-nap után visszatérő hátborzongató rémálmok. Te, aki ennek a világnak a szülötte vagy, valahogyan megőrizted lelked tisztaságát, sőt rendkívüli empátiával rendelkezel, amit az emberek megéreznek a közeledben. Jelenlétedben nagyon ritkán történnek spontán erőszakos cselekedetek, és még a legbetépettebb, vörös ködtől elvakult nehézfiú is jó eséllyel visszavonulót fúj, ha te kéred. Játéktechnikailag ez annyit jelent, hogy Rábeszélés, Pszichológia próbáid célszáma -3 módosítót kap, ha közvetlen fizikai érintkezésben vagy az illetővel, akkor a módosító -4. Ha bárki egy „spontán” erőszakos jelenetnél (nem kifejezetten ellened irányul, pl.: kocsmai balhé) rád akar támadni annak Akaraterő próbát, kell tennie, aminek a célszáma 10 + a te hidegvér főértéked. Ha pszichológiai, pszichiátriai betegeket gyógyítasz, akkor az orvostudomány próbadobásod célszáma minden esetben 2 ponttal csökken.


 

Ördög kölyke (+4 pontos előny):

Fortuna kegyeltje vagy és ezt tudod is. Sok meredek helyzetből keveredtél már ki pusztán a szerencsének köszönhetően. Amikor csak a szerencsén múlik a dolog, akkor te mindig nyersz, vagy megúszod. Az esetek többségében mást már rég elásnak, amikor te még mindig megúszod. Játéktechnikailag ez a következőt jelenti: Játékalkalmanként van 3 szerencsepontod, amivel a dobásaid értékét befolyásolhatod Egyszerre csak egy ponttal, viszont így az egyes dobásból lehet kettes (hogy véletlenül se legyen balszerencséd), és az ötös szerencsedobásból, pedig 6 (amit ugyebár tovább lehet dobni) Ezenkívül a Szerencsejáték, Rábeszélés próbádat mindig +1 ponttal többel dobod.


 

Hátrányok:

Gyanús alak (-1 pontos hátrány):

Szívás, de te vagy az a fajta ember, akit mindig kiszúrnak a rendvédelmi erők. Lehet, hogy a kinézeted, vagy a kisugárzásod minden esetre valami állandóan vonzza kételyeket, hogy bármikor, amikor gyanúsítanak valaki ismeretlent akkor benned vélik felfedezni az illetőt, ilyenkor jöhet a magyarázkodás, ha van még esélyed rá.


Fura (-1 pontos hátrány):

Van valami stikked ami miatt igen csak furának számítasz. Lehet, hogy magadban beszélsz, vagy tördeled az ujjaid, esetleg állandóan megszámolod a parkettán a fekete csempét. A lényeg, hogy a normálistól eltérő beütésed van.


Meleg kedvenc (-1 pontos hátrány):

Valami kellemetlen kisugárzásnak köszönhetően kimondottan buknak rád az azonos nem béli emberek (amennyiben ezzel nem lenne gondod akkor a másik nemhez tartozók), akiknek annyira bejössz, hogy alig bírod őket lerázni. Ez inkább csak kellemetlen, de azért mindig van belőle problémád.


Szenvedély beteg (-1 pontos hátrány):

Van valami szenvedélyed, amitől nem bírsz és nem is akarsz megválni. Ez lehet szerencsejáték, űrhajók, irodalom, sebesség, fegyvermánia vagy bármi más. A lényeg, hogy egyetlen alkalmat sem hagysz ki, hogy a hóbortodnak szenteld az idődet. Ez különösen akkor nagyon gond, amikor valami olyan a választott őrületed, ami szerencsétlenséget is hozhat a fejedre, pl robbantgatás. Ha a szenvedélyed lemondására kell kényszerülnöd akár csak ideiglenesen is akkor tenned kell egy Akaraterő próbát 10-es célszámra és amennyiben nincs meg, akkor képtelen vagy nem hódolni a szenvedélyednek, okozzon bármekkora galibát is.


Szintetikus gyűlölő (-1 pontos hátrány):

Nem vagy képes a szintetikusokkal kommunikálni, gyűlölöd őket, szíved szerint az összeset szétkapnád, minden lehetőséget megragadsz, hogy tönkretegyél egyet, de óvatosan kell csinálnod, hiszen ezek a nyomoronc bőrgépek valakinek a tulajdonában vannak. Minden szintetikus személlyel való kommunikációdra, azaz Szociális képességedre -3 módosító jár, valamint ha egy szintetikus a közeledben van, akkor flusztrál a jelenléte így -1 módosítód van mindenre.


Zabás (-1 pontos hátrány):

Nem bírod ki, hogy valamit ne rágcsálj, legyen az keksz, vagy szintetikus húskonzerv, neked totál mindegy csak mindig legyen mit enni. Lehet, éjszaka lehet nappal, lehetsz egy bevetés kellős közepén neked akkor is enned kell.


Kőfejű (-1 pontos hátrány):

Képtelen vagy letenni arról, amit egyszer kigondoltál. Ez nagyjábó annyit tesz, hogyha van egy ötleted, akkor vége mindennek, nincs több opció és TE tuti azt fogod csinálni, amit kitaláltál. Lehet neked bárki baromi okos, vagy nagyfejű, teszel rá magas ívben. Igen veszélyes hátrány, ha valaki még hülye is mellé. Akaraterő dobással tudod legyőzni a konokságodat, vagy Irányítás, Rábeszélés vagy Pszichológia képzettséggel tud más lebeszélni.


Dadogás (-1 vagy -2 pontos hátrány):

Vagy nem sikerült feldolgozni egy gyerekkori traumát, vagy valami idegrendszeri gond, de igazság szerint mindegy is. Kisebb nagyobb mértékben dadogsz, ami 1-es szinten csak feszült helyzetekben jön inkább elő 2-es szinten pedig szinte állandó probléma. Egyrészt meghatározó élmény a szociális kapcsolataid sikertelenségében másrészt kínos, ha gyorsan és fontos információt


Babonás (-1 vagy -3 pontos hátrány):

Hiszel a babonákban. A világegyetemet valami számodra ismeretlen felsőbb erő irányítja, te hiszed, hogy a számoknak erejük van, balszerencsét hoz egy fekete macska, netán pont a 13-as űrállomáson vagy. Egyes szinten minimálisan vagy babonás, pl.: a fegyvered mindig először bal kézzel fogod meg, átléped a küszöböt, nem mész át létra alatt stb. Hármas szinten viszont a sorsnak is hatása van a te hitedre, a babonás hülyeségeiddel mások idegeire mész, és valami csoda folytán a sors is kiszemelt magának, ha hibázol. Pl.: Jó eséllyel valami balszerencse történik veled, míg a 13-as bázison tartózkodsz, netán eltörik a lábad, ha átmész egy létra alatt.


Rendes arc (-2 pontos hátrány):

Semmilyen körülmények között nem vagy hajlandó hazudni, vagy olyan eszközöket használni, amik méltatlanok egy valódi becsületes emberhez. Egyike vagy azon keveseknek, akik még adnak az olyan régi módi dolgokra, mint a tisztesség és erkölcs. Ha vannak is páran, akik ezt értékeli, többnyire azért komoly problémákat okoz, hogy nem vagy képes a világ kegyetlen mivoltához idomulni akár a túlélés érdekében.


Seggfej (-2 pontos hátrány):

Kimondottan elviselhetetlen módon viselkedsz, amitől mindenki annak tart, ami vagy. Minden társasági érintkezésedre -3 módosítót kapsz, ami igazán kínossá válhat egy állásinterjún vagy egy egyszerű eligazításon. Akaraterő 10-es célszámmal le tudod ugyan küzdeni, de akkor is legfeljebb néhány percig.


Kamus (-2 pontos hátrány):

Állandó jelleggel hazudsz, mint a vízfolyás. Nem vagy képes három mondatot a nélkül elmondani, hogy abból kettő ne kamu legyen. Ez természetesen kihat a környezetedre és a megítélésedre is. Akaraterő 10-es célszámmal le tudod ugyan küzdeni, de akkor is legfeljebb néhány percig.


Looser (-2 pontos hátrány):

Szerencsétlen vagy, aki mindig megszívja. Szinte nincs olyan helyzet, amit ne bírnál elbaltázni. Minden olyan típusú dobásrontásod, ami igazolja azt, hogy looser vagy azonnal eszébe juttatja mindenkinek hátrányod. Ennek köszönhetően nehéz lesz egy csapatnak a fontos tagjává válni, hiszen mindenki tudja (aki ismer), hogy csak rád ne bízzon semmit.


Fóbia (-2 pontos hátrány):

Betegesen rettegsz valamilyen dologtól, ez lehet állat, növény, ember, vagy akár az űr is, a tériszony és a klausztrofóbia is ide tartozik. Amennyiben a rettegésed tárgya megjelenik, vagy érintkezésbe lépsz vele, akkor Akaraterő dobást kell tenned 10-es célszámra, -2 vagy -4 módosítóval, attól függ, hogy mennyire kerültél érintkezésbe a félelmed tárgyával. Például egy űrfobiás karaktert ébren szinte lehetetlen kivinni az űrbe.


Széthúzó (-2 vagy -3 pontos hátrány):

Totálisan képtelen vagy másokkal együtt dolgozni. Mindig látod, hogy egy csapat miért rossz és te miért tudnád egyedül jobban megoldani. Züllesztesz, bomlasztod a csoport egységét és intrikázol. Ennek köszönhetően, te is és mások is alkalmatlanok az együttműködésre és minden esetben, amikor csapatban kell dolgoznod -1 pontot kapsz minden cselekedetedre. A -3 pontos hátránynál már mindenki megkapja a -1 pontot mindenre, ha veled együtt dolgozik. Amennyiben két karakternek is megvan ez a hátránya -3-on, akkor már nem -1 hanem -2 mindenkinek mindenre.


Áldozat (-3 pontos hátrány):

Nem tehetsz róla, de valahogy olyan fejed van, mint egy igazi áldozatnak. Te vagy az a típus, akit még a kivilágított elit negyedben is véletlen megtámadnak. Bármikor, amikor arra kerül a sor, hogy valakivel valami erőszakos történjen tuti, hogy te leszel az áldozat és erre dobni sem kell!


Rémálmok (-3 pontos hátrány):

Minden éjszaka komoly és vészterhes álmok tőrnek rád, amiben vagy újra élsz egy régi szörnyűséget, vagy a tudatalattid ébreszt aberrált félelmeket benned. A mesélő dönti el, hogy milyen gyakran vannak ilyen álmaid, de legalább heti kétszer. Ha rémálmod volt, akkor ébredéskor Akaraterőt kell dobnod 13-as célszámra, ha nincs meg akkor minden próbádra -3 módosító jár annyi órán át amennyivel a dobást elvétetted. Ezen felül számolnod kell az elalvás iránti félelemmel. Jó eséllyel komolyabban altatózod magad vagy hasonló, hogy elviseld az éjszakákat.


Anyai ösztön (-3 pontos hátrány):

Minden szerencsétlen védelme akár csatatéren akár megaláztatástól egy társasági közegben. Többnyire nők rendelkeznek ezzel a hátránnyal, de nem kizárólagos, a lényeg, hogy minden szerencsétlen védelme elsődleges fontosságú a karakter számra és ezért bárkivel szembe szál.


Szadista (-1-től -4 pontos hátrányig):

A hátrány szintjének megfelelő mértékig élvezed, ha mások szenvednek. Ez lehet, lelki vagy testi szenvedés. Míg 1 ponttal egy kocsmai bunkó kicsinyességével játszol addig 4 pontnál már komplett elmebeteg vagy, aki pályázhat az új korszak leghírhedtebb sorozat gyilkosai helyére. Minden szintje adott nehézséget is takar, ha ellen akarsz állni a vágyaidnak. Amennyiben 1-es a hátrány akkor 6-os célszám, 2-es a hátrány akkor 8-as, 3-as a hátrány akkor 11-es 4-es a hátrány akkor 15-ös nehézség Akaraterőre.


Átkozott (-5 pontos hátrány):

Átkozottnak születtél és akként is éled a világod. A világ nem akar téged, mindent megtesz, hogy megszabaduljon tőled, de te a világ képébe nevetsz, és dacolsz az átokkal, ami súlyt. Játéktechnikailag ez annyit jelent, hogy te mindig kétszer dobsz meg egy próbát és mindig a kisebbik eredmény számít, kivéve, ha elsőre 1-et dobsz a szerencsekockán, mert az neked is 1, vagyis dobhatod tovább.


Öngyilkos hajlam (-6 pontos hátrány):

Valami súlyos sok hatására, képtelen vagy együtt élni mindazzal, ami téged körbevesz. Lehet ennek átélt fizikai esemény oka (pl. egy nemi erőszak), de lehet egyszerűen pszichikai (pl. monoton életritmus, amiben semmi nincs). A lényeg, hogy eleged van, és minden olyat bevállalsz, amiről tudod, hogy jó eséllyel előrébb hozza számodra életed történetének a végét. A halál egyáltalán nem érdekel és bár félni ugyanúgy félsz, mint bárki más, mindent elkövetsz, hogy minél előbb meghalj. Ettől még nem kell vérgőzös pszichopatának lenni, vagy totálisan közveszélyesnek.